actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2013, 20:37
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Leerlinge schiet met alarmpistool op school

Een meisje van vijftien heeft voor paniek gezorgd op school in Duitsland. De leerlinge schoot in het wild met een alarmpistool. Een klasgenoot van de Duitse raakte gewond.

Enkele klasgenoten van het meisje in Werigerode liepen de klas uit, anderen bleven in shock in hun bank zitten. Een jongen slaagde erin om het meisje te overmeesteren en haar pistool af te nemen. Wat haar bezielde is nog onduidelijk, ook de herkomst van haar pistool is dat.

De aanklager van Magdeburg weet dat de leerlinge niet aan haar proefstuk toe is. In november 2011 stichtte ze brand in een school in Harz-Ort Ballenstedt. Ze was toen gewapend met vier messen en een bijl naar school getrokken. Op het gelijkvloers stichtte ze op twee plekken brand en ging ze met een mes een paar leerlingen te lijf.

Deze keer rukte de politie met een speciaal team uit. De leerlinge werd opgepakt en ondervraagd. De politie evacueerde de school en doorzocht alle gebouwen. Volgens een politiewoordvoerder had de Duitse het niet gemunt op het slachtoffer. De jongen werd afgevoerd naar een ziekenhuis. Bezorgde ouders kwamen hun kinderen ophalen van school, schrijft de krant Expressen.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...op-school.dhtml

eigen mening:
Het is werkelijk beangstigend dat er zoveel gelijkaardige nieuwsfeiten zoals deze opduiken. Wat bezielt deze mensen die zulke dingen doen? Het meisje uit dit nieuwsfeit stelt duidelijk delinquent gedrag waar een halt aan moet worden toegeroepen. Het meisje probeerde reeds eerder om in haar school grote vernieling toe te brengen. Het is enorm frustrerend dat dit meisje dit nu nog is kon proberen. Hopelijk worden er nu wél maatregelen genomen die een derde aanslag van het meisje kunnen voorkomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2013, 13:31
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Leerlinge schiet met alarmpistool op school

Ik stel mezelf vooral vragen over het feit dat een vijftienjarig meisje aan een alarmpistool geraakt. Ik als negentienjarige zou nog niet weten waar ik dit moet vinden. Als je dan al weet dat zij al meerdere malen in de fout is gegaan, moet er toch iets meer aandacht naar haar toegaan. Tenslotte is het toch de veiligheid van kinderen die moet primeren op een middelbare school. Ik hoop net zoals Annelies dat er maatregelen worden genomen. Dit kan echt niet langer, want de ouders moeten gerust zijn als hun kind op school zit en absoluut niet bang zijn dat het in de school niet veilig is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2013, 13:44
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Hoe is het nu mogelijk dat een meisje van 15 jaar zoiets doet! Ik stel me vooral de vraag hoe het komt dat dit meisje zomaar over zo'n alarmpistool bezit en dan nog wel in Duitsland. Ik maak me vooral zorgen over de psychologische toestand van het meisje. Zij zal wel een hele goede reden moeten hebben waarom zij dit deed. Werd zij mishandeld thuis? Had zij frustraties en waarom? Op wie wilde zij wraak? Waarom deed zij dit?,... Begeleiding is voor dit meisje zeker een must. Hoe vaak komen deze soort voorvallen wel niet in een slecht daglicht te staan door de vele schietincidenten de laatste tijd over de hele wereld? Het baart me echt wel zorgen en ze moeten er dringend iets aan doen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.