actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd January 2013, 10:56
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
"Kinderen houden geen trauma over aan bloedbad Kim De Gelder"

"Van alle 25 mensen die rechtstreeks slachtoffer en/of getuige waren van het bloedbad dat Kim De Gelder aanrichtte in kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde, zijn de overlevende kinderen het minst getraumatiseerd. Ze zijn nu tussen 4 en 7 jaar oud en stellen het goed." Dat zegt Iris Naessens, directrice van Slachtofferonthaal in Dendermonde in een krant van De Persgroep.


"Sommigen onder hen liepen zeer zware steekwonden op en hebben blijvende fysieke letsels, maar op psychisch vlak hebben ze geen problemen. Ze waren nog te jong om het zich te herinneren. We hebben tot nu toe geen enkele vraag gekregen om kinderen te begeleiden."

Het is vandaag precies vier jaar geleden dat De Gelder toesloeg in Fabeltjesland. "De ouders van de dode en overlevende kinderen en alle volwassenen die getroffen werden, lijden er nog steeds erg onder", zegt Naessens. "Het moeilijkste moet echter nog komen. Het assisenproces wordt loodzwaar."

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1318231/kinderen-houden-geen-trauma-over-aan-bloedbad-kim-de-gelder.aspx

Mening: ik vind het positief om te lezen dat de kindjes er niet mentaal onderlijden. Wat wel erg is, is om te lezen dat sommige kinderen blijvende fysieke letsels hebben en daarom hoop ik ook dat Kim de Gelder hier toch zwaar voor bestraft wordt. Jonge kinderen die zoiets meemaken beseffen natuurlijk niet wat hun overkomen is, maar kunnen natuurlijk wel de pijn of de littekens zien. Dit kan toch wel voor een beetje angst zorgen. Als ik zelf zoiets meegemaakt zou hebben en ik zou nu zeven jaar zijn, dan zou ik me zeker afvragen wat dat litteken is of vanwaar de pijn eventueel komt. Dit zal misschien nog voor veel bijkomende vragen zorgen bij de kinderen. Ik hoop daarom ook echter dat Kim de Gelder goed bestraft wordt want hij heeft toch maar sommige kinderen 'verminkt' voor de rest van hun leven en andere vermoord. Dit kan niet onbestraft blijven in mijn ogen! Het is normaal dat de ouders van de overledende personen er nog het ergst onder lijden. Ik denk wel dat dit normaal is, want je bent ineens een deel van uw leven kwijt. Het zal hun nog zwaarder worden als ze de confrantatie aangaan op het assisenproces en misschien deze persoon horen praten over wat hij gedaan heeft en misschien hoe hij het gedaan heeft. Dit zal het allemaal nog erger maken. Ik hoop dat alles beter wordt met deze personen, maar hun verdriet zal nooit 100% verdwijnen. Een deel uit hun leven is nu weg door de dader. Hij kan dus nooit niet hard genoeg bestraft worden voor zijn daden!
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd January 2013, 14:41
valerie.burgers valerie.burgers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: olen
Posts: 33
Ooit leerde ik op school over het gegeven 'infantiele amnesie'
Hierbij herinner je je weinig of niets vanuit je eerste 4 levensjaren.
Aangezien de betreffende kinderen zich juist in die leeftijdscategorie bevonden op het moment van de feiten is het misschien maar goed dat ze zich hier niets meer van herinneren. We mogen er niet aan denken wat voor soort trauma's dit met zich mee kan brengen. Erg is wel natuurlijk dat de kinderen fysieke letsels hebben opgelopen door de daden van Kim De Gelder. Hiervoor moet hij dan inderdaad ook bestraft worden. Ook de opvoedsters en andere aanwezigen/getuigen, die wel psychische trauma's hebben opgelopen aan deze zaak hebben recht op een eerlijk proces en de nodige hulp om hun trauma's te verwerken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.