actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th November 2012, 09:56
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User

2,5 miljoen Amerikanen zitten nog altijd zonder elektriciteit

2,5 miljoen Amerikanen zitten nog altijd zonder elektriciteit

Bijna 2,5 miljoen klanten aan de Amerikaanse oostkust -gezinnen, bedrijven of organisaties- zitten nog altijd zonder elektriciteit, vijf dagen na de doortocht van orkaan Sandy. Dat maakte het Amerikaanse Departement voor Energie bekend. Het is onduidelijk wanneer het elektriciteitsnet zal hersteld zijn. Met mogelijke vrieskou in aantocht, heeft het Rode Kruis extra opvang voorzien.
Daags na de doortocht van Sandy waren er 8,5 miljoen klanten die geen elektriciteit hadden. De Amerikaanse staat New Jersey is het zwaarst getroffen: daar zijn nog altijd 1,2 miljoen klanten of bijna één op drie, niet aangesloten. Ook in New York zitten 871.161 klanten nog zonder stroom, gevolgd door Pennsylvania (153.695) en Connecticut (132.805). In Manhattan is het ergste leed geleden.

Het is onduidelijk wanneer het elektriciteitsnet zal hersteld zijn, maar voor president Barack Obama is het een absolute prioriteit. De frustratie bij de bevolking neemt intussen toe. De burgemeester van New York, Michael Bloomberg, haalde uit naar de trage werkzaamheden in de elektriciteitscentrale van Long Island.

En naast stroompannes, is ook het brandstoftekort een groot probleem. In New York zou een derde van de tankstations nog steeds buiten werking zijn. Er zijn wel extra afhaalpunten geïnstalleerd, maar in bepaalde delen van de stad staan er nog lange wachtrijen. Bloomberg verwacht dat de bevoorrading binnen twee al drie dagen zou genormaliseerd zijn. Bijna 80 procent van het metroverkeer rijdt en er is 32 miljoen liter brandstof geleverd in de haven.

In het zwaar getroffen New Jersey is benzine gerantsoeneerd. Zo'n 80 procent van de tankstations is er gesloten. Sommige automobilisten getuigden dat ze acht uur hebben gewacht om te kunnen tanken.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/E...triciteit.dhtml

Mening:
Ik vind het verbazingwekkend welke schade een orkaan in zo’n korte tijd allemaal kan aanrichten. Het is nu al vijf dagen geleden dat de orkaan Sandy door de Verenigde Staten is geraasd en nog altijd zijn er bijna 2,5 miljoen klanten die geen elektriciteit hebben. Je zou denken dat zo’n machtig land dit vlugger zou kunnen oplossen.
Ik begrijp heel goed dat de bevolking hierdoor gefrustreerd wordt, want men wist dat deze orkaan de Verenigde Staten ging bereiken. Het is jammer dat men niet op voorhand meer maatregelen hiervoor heeft kunnen treffen.
Toch vind ik het heel knap van Barack Obama dat hij dit als een absolute prioriteit ziet en zijn verkiezingscampagne even aan de kant schuift. Door deze keuze laat hij zien dat hij mensenlevens belangrijker vindt dan de verkiezingen.
Wat ik me ook afvraag is of dit in Europa sneller zou kunnen worden opgelost. Ik denk van niet, want in Europa zijn ze nog minder vertrouwd met orkanen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:12.