actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2012, 11:39
Hans.VanGorp Hans.VanGorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 35
Pakistaans echtpaar doodt dochter (15) met zuur

De Pakistaanse politie heeft een echtpaar gearresteerd dat ervan wordt verdacht hun 15-jarige dochter te hebben gedood door zuur over haar heen te gieten, omdat ze verkering zou hebben met een jongen. Dat hebben de autoriteiten vrijdag gezegd.

De ouders hebben bekend dat ze het meisje hebben gedood, omdat ze de eer van de familie zou hebben bezoedeld, aldus de politie. Autopsie heeft uitgewezen dat het meisje is bezweken aan de brandwonden die ze opliep door het zuur waarmee ze werd overgoten.

Eerwraak komt veel voor in Pakistan. Elk jaar worden tientallen vrouwen vermoord vanwege huwelijken en relaties waar hun familie niet achter staat.

Bron: www.standaard.be vrijdag 2 november 2012

Ik vind het verschrikkelijk dat er in bepaalde culturen nog zoiets bestaat als 'eerwraak'. Volgens mij is dit een diepgaande versie van discriminatie tegenover vrouwen. Het kan toch niet dat een meisje 'bestraft' wordt op deze onmenselijke manier om keuzes die zij maakt in haar leven. Telkens als ik dit soort nieuwsartikels lees krijg ik een gevoel van ongeloof om zo veel onrecht. Zeker gezien dat wij in een cultuur leven waar een relatie aangaan op deze leeftijd vrij normaal is, terwijl daar zo'n verschrikkelijke straffen voor gebeuren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.