actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2012, 17:01
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Leterme sluit volop voorakkoorden

IEPER - Ex-premier Yves Leterme (CD&V) werkt in zijn provincie West-Vlaanderen mee voorakkoorden uit voor zijn partij CD&V. Dat zegt hij in een interview met De Morgen. 'Waar men mij gevraagd heeft om te helpen, heb ik de afgelopen twee, drie jaar als goede militant geholpen.'
Leterme zegt dat hij zich 'nergens heeft opgedrongen', maar erkent wel dat hij voorakkoorden heeft ondertekend. 'Net zoals Vincent Van Quickenborne (Open VLD) en Johan Vande Lanotte (SP.A), voegt hij eraan toe. Leterme wijst er nog eens extra op dat het sluiten van voorakkoorden 'van alle partijen is'.

CD&V staat traditioneel sterk in West-Vlaanderen, maar die positie dreigt nu in gevaar te komen. Logisch dat de christendemocraten dan ook de ex-premier inschakelen om bijkomend gewicht in de schaal te leggen.

Of en hoeveel voorakkoorden hij met N-VA gesloten had, wilde Leterme in De Morgen niet zeggen. 'Dat zal ik niet aan uw neus hangen.'

Yves Leterme is momenteel in Parijs aan de slag als adjunct-secretaris-generaal van de OESO.

Bron: DS 29/09

Opinie:
Het lijkt er op dat politici de illusie van de democratie zelfs niet meer willen in stand houden. Ze geven nu al gewoon toe dat ze voorakkoorden sluiten en dat de verkiezingen van 14/10 in feite niets meer zijn dan een ceremonieel detail (hoewel sommigen nog steeds het tegendeel durven beweren ).
Wetende dat het toch al vast staat wie mijn gemeente zal besturen na de verkiezingen heb ik al veel minder zin om er zondagvoormiddag de slaap voor te laten. Ik probeer het democratisch proces altijd te volgen en ik probeer het mij aan te trekken, maar dit soort toestanden maakt een mens cynisch.
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.