actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2012, 18:45
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Boete en kindertekening voor hardrijders

08:43Antwerpen Stad De Antwerpse politie start binnenkort met een opvallende campagne om chauffeurs attent te maken op hun rijsnelheid. Wie te snel rijdt zal daarvoor naast een boete ook een kindertekening in de bus krijgen. Dat meldt Radio 1 donderdag. De politie wil de komende maanden 30.000 tekeningen versturen. Voor het maken van de tekeningen deed de politie eind vorig schooljaar beroep op alle kinderen uit het stedelijk basisonderwijs. Dat leverde zo'n 1.150 inzendingen op, waarvan de 450 beste in massa-oplage werden gedrukt. In de omslag met het proces-verbaal steekt ook een kindertekening met daarop de boodschap 'Merci om trager te rijden' én de naam van de maker. Werner De Dobbeleer van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde is groot voorstander van het initiatief. "Je geeft de boodschap mee dat te snel rijden niet kan, maar je geeft er meteen ook de reden bij. De waarheid komt uit een kindermond", zegt De Dobbeleer.

Bron: GVA.be 27/09/2012

Dat te snel rijden gevaarlijk is daar geef ik de overheid mee gelijk. Maar dat ze nu kinderen gaan gebruiken om tekeningen te maken, om snelrijders af te schrikken, is wel heel vergezocht. Daarnaast denk ik ook dat, het weinig verschil gaat maken naast de boeten die ze toch al krijgen. Ze zien dan misschien wel hun de consequenties in van hun rij gedrag, maar gaat de overheid hun doel hier mee bereiken, dat blijft de vraag?

Evelien Segers
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th September 2012, 19:47
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Op zich een luchtige actie die toch wel de boodschap overbrengt. Persoonlijk zou ik toch wel aangedaan zijn als ik een kindertekening in de bus krijg, maar het probleem is dat mensen die af en toe te snel rijden en maar een beetje te snel rijden hier van aangedaan zijn. Ik vraag me ten stelligste af of de hardrijders (die ik dan onmiddellijk voorstel met een krijtstrepen kostuum en een BMW, o ja en ze zijn nog aan het bellen in de wagen ook) hier van onder de indruk zullen zijn. Een leuke actie al betwijfel ik de effectiviteit ervan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.