actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2012, 11:43
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Chinese activist Chen is aangekomen in New York

De blinde Chinese activist Chen Guangcheng is aangekomen in de VS. Hij gaat studeren aan de universiteit van New York. Rond Chen was een diplomatieke rel ontstaan tussen Peking en Washington.


Chen deed bij zijn aankomst op de New York University (NYU) een oproep om de strijd tegen onrecht te blijven voeren. Zaterdag was hij met zijn familie vanuit Peking naar New York gevlogen.

'Ik geloof dat niets onmogelijk is, hoe lastig de omstandigheden ook zijn, als je er je hart maar in legt', zei Chen ten overstaan van een juichende menigte die zich bij de universiteit had verzameld.

'We zouden onze handen ineen moeten slaan in de strijd tegen het onrecht en voor het goede in de wereld. Ik denk dat alle mensen dit zouden moeten doen om zo te werken aan het gemeenschappelijk goed in hele wereld.'

Chen mocht zaterdag plots China verlaten en naar de Verenigde Staten afreizen. De activist was de afgelopen weken het middelpunt van een diplomatieke ruzie tussen de VS en China.

Hij klopte bij de Amerikaanse ambassade aan in Peking nadat hij was ontsnapt aan zijn huisarrest. Daar verbleef hij zes dagen waarna hij in een ziekenhuis werd ondergebracht. Sindsdien wachtte hij op groen licht van de autoriteiten om het land te verlaten.

Bron
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120520_022

Mening
Ik vind het altijd wel heel mooi hoe activisten de dingen voorstellen, we zouden allemaal inderdaad onze handen in elkaar moeten slaan tegen het onrecht in deze wereld. Maar geen enkel mens is 100% goed en veroorzaakt op een bepaald moment ook wel mee onrecht. Ik ben blij dat deze man nu eindelijk kan gaan studeren en hoop hierbij ook dat de discussiepunten tussen de VS en China nu ook zullen stoppen omtrent deze man.

Ik vind het wel een mooi voorbeeld voor de vele jongere, maar ook oudere mensen waarnaar hij zijn 'speech' richtte. Niets is onmogelijk, hoe moeilijk het soms ook lijkt. Bemoedigende woorden van iemand die al heel wat moeilijkheden gekend heeft vanwege zijn blind-zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.