actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2012, 14:50
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Vlaams Belang eist recht op discriminatie

'Ik ben voorstander van het recht op discriminatie'. Dat zei kopstuk Filip Dewinter op de 1 mei-manifestatie van het Vlaams Belang in de Antwerpse Seefhoek.

'We moeten opnieuw onderscheid durven maken tussen diegenen die wel en diegenen die niet over onze nationaliteit beschikken', aldus Dewinter, voor wie overheidsjobs gereserveerd moeten worden voor mensen met ’onze’ nationaliteit.

De toegang tot de sociale zekerheid moet beperkt worden. Voor het Vlaams Belang betekent dat dat wie een werkloosheidsuitkering, leefloon of sociale woning wil krijgen, hier eerst drie jaar moet gewerkt hebben en bijgedragen aan onze sociale zekerheid.

'In financiële, sociale en economisch moeilijke tijden met besparingen en lange wachtlijsten voor sociale voorzieningen moet voorrang gegeven worden aan zij die door generaties hard werk de huidige welvaartstaat hebben opgebouwd', vond Filip Dewinter.

Voor hem staat de Seefhoek, waar de partijbijeenkomst plaatsvond, symbool voor het failliet van de multicultuur. 'Wat we in deze wijken nodig hebben is een operatie ’recht en orde’ die als een witte tornado de straten en pleinen schoon veegt en teruggeeft aan de Vlamingen', aldus Dewinter.

Hij wees erop dat het Vlaams Belang al jaren 1 mei viert 'omdat we het feest van de arbeid terug willen geven aan het volk. De sp.a heeft niet het monopolie op 1 mei.'

Uit: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Dit gaat toch totaal tegen de universele rechten van de mens in? Als discriminatie een recht wordt, wie houdt dan een spoedarts tegen om een allochtoon in kritieke toestand te laten sterven? Wie houdt de buschauffeur tegen om voortaan allochtonen uit zijn bus te houden? Discriminatie is het zwart gat van de maatschappij, als het legaal wordt, worden we een samenleving van egoïsten die niets meer voor hun medemens kunnen doen.
__________________
There are only two things infinite,
The universe and man's stupidity.
-- Albert Einstein
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2012, 17:23
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Weer een zielige poging van het Vlaams Belang om nog eens 'fifteen minutes of fame' te krijgen. Net alsof er onder de 'echte' Belgen geen profiteurs zijn! Hier probeert Dewinter nogmaals munt te slaan uit de crisis door allochtonen alle schuld te geven. Zoals ik al zei, 'zielig' is hier de enige juiste term. Ik denk (en hoop!) dat er, zoals gewoonlijk, weinig ruchtbaarheid zal gegeven worden aan Dewinters uitspraken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd May 2012, 13:26
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Recht op discriminatie is te cruciaal. Maar op sommige punten kan ik het Vlaams Belang toch gelijk geven.
Er zijn veel buitenlanders die aankomen in België en direct een leefloon krijgen van het OCMW, ze krijgen direct onderdak en worden in de watten gelegd door ons, Belgen. Voor alles en nog wat krijgen ze wel een uitkering.
Je zou voor minder naar België komen en asiel aanvragen. Als je dan in zulke luxe mag leven. Je krijgt dit allemaal en je hoeft niets in de plaats te geven.
Het punt dat De Winter dan aanhaalt heeft wel betekenis en is ergens logisch.
Maar volgens mij bedoeld De Winter met 'het recht op discriminatie' vooral toegepast op de werkvloer. Een werknemer mag een buitenlander weigeren om zo de kans te geven aan Vlamingen, Belgen, om voor hun eigen centen te werken. En hier sluit ik mij gedeeltelijk toch wel bij aan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 2nd May 2012, 13:32
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Een beetje dubbel wat je zegt, Kaat. Je zegt dat het enerzijds niet kan dat vreemdelingen naar hier komen om hier door de Belgen in de watten gelegd te worden. Anderzijds vind je het ook goed dat werkgevers werk geven aan échte Belgen. Hoe kunnen de vreemdelingen die zich hier komen vestigen dan voor de eigen kost werken, want anders profiteren ze van 'ons systeem'? Misschien zoals het VB zou zeggen: dat ze dan in eigen land blijven. Ik vind het net goed dat ze willen werken. Ze leveren werk voor het bedrijf, maar betalen via hun werk ook mee voor de sociale zekerheid (ja, voor ons systeem) e.d. Ik vind het dan ook absolute larie wat het Vlaams Belang allemaal uitkraamt.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 2nd May 2012, 14:21
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Over die sociale zekerheid heeft hij wel gelijk. Waarom krijgen allochtonen hier een uitkering zonder gewerkt te hebben? Waarom krijgen de Belgen geen OCMW steun als ze in de problemen zitten en krijgen de allochtonen wel hulp? En dan de uitspraak van die burgemeester niet te vergeten, die zei dat men de ouders van allochtonen naar hier moet halen en hen een pensioen moeten geven. Doet men dit om in het eigen been te schieten? Of om stemmen van allochtonen te lokken?
Ik denk persoonlijk dat we eerst eens met de grove borstel door de allochtone gemeenschap moeten gaan, natuurlijk zijn zij niet allemaal slecht. Ook moeten ze van mij niet allemaal weg, maar ze mogen niet meer bijstand genieten dan wij Belgen.
Zo las ik juist nog van iemand op facebook die een boete gekregen had van een politieagent met Marrokaanse roots, die niet fatsoenlijk Nederlands sprak, omdat de jongeman zonder handen fietste. En de Marrokaanse politieagent voegde er droog aan toe dat als hij er niet mee akkoord ging hij maar in een ander land moest gaan wonen.
Dan vind ik dat het een beetje ver begint te gaan.
In plaats van het recht op discriminatie te vragen zou De Winter beter het recht vragen om deze allochtone gemeenschap een Westerse mentaliteit aan te leren.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 2nd May 2012, 18:46
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Ten eerste vind ik de analyse van Nic haarscherp en ik treed hem hier volledig in bij.

Ten tweede wil ik een voorstel doen aan alle mensen die verkondigen dat asielzoekers en "immigranten die aan het OCMW zitten" het goed hebben en in luxe leven. Wissel één jaar lang met een asielzoeker of immigrant. Ze hebben een luxeleven dus je gaat geen problemen ondervinden. Elke dag champagne en kaviaar op je bord en dat natuurlijk allemaal op kosten van de staat. Ja zo werkt het wel in BelgiË Denk toch twee keer na voor je zoiets zegt. Denk je dat mensen hun mond dichtnaaien, omdat ze het goed hebben als asielzoeker? Denk je dat immigranten sneller in de criminaliteit terechtkomen, omdat ze het financieel en economisch zo makkelijk hebben? (Of denk je misschien dat het hen in het bloed zit? Want dan heb je pas echte issues.)

Ten derde dit:
Origineel gepost door Stijn Lauryssens:
Citaat:
Zo las ik juist nog van iemand op facebook die een boete gekregen had van een politieagent met Marrokaanse roots, die niet fatsoenlijk Nederlands sprak, omdat de jongeman zonder handen fietste. En de Marrokaanse politieagent voegde er droog aan toe dat als hij er niet mee akkoord ging hij maar in een ander land moest gaan wonen. Dan vind ik dat het een beetje ver begint te gaan.

Dus een agent, een inspecteur van de politie zou geen gezag mogen uitoefenen, omdat hij Marrokaanse roots heeft? Puur omdat hij niet van ons "ras" is? "Die niet fatsoenlijk Nederlands sprak." In die uitspraak zie ik gelukkig de ironie. Als dat de "Westerse mentaliteit" is die je bedoelt, dan is het misschien beter dat we die niet aan de mensen leren.

Als Filip De Winter die "Westerse mentaliteit" verkondigt, dan ga ik toch passen vrees ik.
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans

Laatst aangepast door Jens.Mangelschots : 2nd May 2012 om 21:27.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 14th May 2012, 21:15
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Discriminatie vind ik absoluut niet kunnen, in welke situatie dan ook. Ik ben het daarom dan ook helemaal niet eens met Kaat en Stijn. Je neemt toch iemand aan op basis van zijn kennis en kunde? Wat heeft nationaliteit of ras hiermee te maken? Je klaagt eerst dat ze hier niet komen werken, maar dan ga je het goedkeuren dat hen werk wordt geweigerd.
Wat is trouwens fatsoenlijk Nederlands? Algemeen Nederlands? Want ik ben er zeker van dat er genoeg mensen zijn die dit niet toepassen in hun dagelijkse leven en eerder dialect of een tussentaal spreken. Je kan niet verwachten dat een anderstalige onmiddellijk al onze klanken kan nabootsen. Dat duurt jaren! Als je je daaraan stoort vind ik toch zeer bekrompen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.