actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2012, 19:29
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Kleuter pakt op speelplaats trots uit met heroïne

In de Amerikaanse staat Connecticut heeft een vijfjarig jongetje pakketjes met heroïne meegenomen naar de kleuterschool. Zijn stiefvader, van wie de drugs waarschijnlijk waren, is opgepakt, meldt de politie van de stad Bridgeport.

De jongen liet de pakketjes trots zien aan zijn vriendjes op het schoolplein, toen een leraar ontdekte dat het om drugs ging. De opgeroepen autoriteiten bevestigden na onderzoek dat het om heroïne ging.

De stiefvader van de kleuter kwam naar de school toen hij merkte dat de drugs waren verdwenen. De 35-jarige man is opgepakt.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...t-heroine.dhtml

Mijn mening

Misschien zou de verantwoordelijkheid van ouders een sterk pak moeten stijgen. We mogen blij zijn dat de school een heel grote verantwoordelijkheid van de opvoeding op zich neemt. Ik kan het niet begrijpen dat een kleuter met zoiets gevaarlijks in contact kan en mag komen. De gevolgen konden fataal zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2012, 16:49
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Ten eerste vind ik dat artikel veel te weinig informatie bevat, het lijkt niet af, ik wil meer weten. Wist het jongetje dat hij drugs meenam? Wist hij überhaupt wat drugs zijn? Waarom liep hij ermee te pronken?
Ten tweede lijk mij dit geval lijkt redelijk onschuldig. Volgens mij wist de vijfjarige niet waartoe dit poeder diende en uiteindelijk is er niets ernstigs gebeurd. Het feit dat dit artikel in de ‘bizar-sectie’ van de HLN-site staat, zegt voor mij al genoeg. Dit item hoeft het wereldnieuws niet te halen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th April 2012, 10:49
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Toen ik het artikel las, stelde ik me er vele vragen bij. Hoe geraakte de kleuter aan de drugs? De ouders hebben toch geen verantwoordelijkheidsgevoel door de drugs zomaar rond te laten slingeren. Zoiets moet je niet in de buurt van een kleuter houden en eerlijk gezegd moet je zoiets niet thuis hebben liggen. Gelukkig hadden de leerkrachten heel snel in de gaten dat er iets niet klopte en hebben onmiddellijk ingegrepen. Het had heel anders kunnen aflopen. De kleuter had het pakje kunnen opendoen… en misschien had hij er zelf van beginnen eten. Misschien had hij zelfs de andere kleuters laten proeven van zijn buit. Gelukkig voor deze kindjes is het niet zover gekomen.
In het artikel wordt er ook niet gesproken over de moeder. Waar was ze? Wist ze af van de feiten die haar man pleegde? In het artikel wordt te weinig informatie gegeven over deze feiten. Hopelijk wordt de man gestraft voor zijn daden en zal hij voortaan tweemaal nadenken vooraleer hij zich nog eens met zulke praktijken bezighoudt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.