actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2012, 10:30
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Met het voorstel om comazuipers zelf te laten opdraaien voor de kosten, zou ik gedeeltelijk akkoord gaan. Waarom? Het zal niet de comazuiper zelf zijn die betaalt, maar vooral de ouders zullen met deze maatregel getroffen worden. Zij zijn 2 keer slachtoffer. Geen enkele ouder zit enthousiast te wachten op het nieuws dat zoon of dochter opgenomen is in het ziekenhuis met een overdosis alcohol in het bloed. Wanneer zij dan ook nog eens financieel getroffen worden ...
Beter zou misschien zijn om de jongere te verplichten in het weekend te gaan werken in een ziekenhuis. De zorgsector kreunt onder hoge werkdruk en personeelstekort. Wel, als deze jongeren vinden dat iedereen maar paraat moet staan voor hen wanneer zij het niet kunnen laten 'de stoere' uit te hangen, dan moeten zij zelf maar ondervinden wat het is om ten dienste te staan voor anderen. Bij voorkeur zou ik hen de niet zo propere werkjes laten doen. Wedden dat ze een volgende keer twee keer nadenken?
Ik vind dat er een eind mag komen aan het pamperen van jongeren. We mogen veronderstellen dat ze goed weten waar ze aan beginnen. Op school wordt al werk gemaakt van voorlichting vanaf de eerste graad secundair onderwijs (1ste jaar) en ik denk dat er geen enkele jongere is die niet vertrouwd is met internet. Zij weten goed waartoe alcoholmisbruik kan leiden. Als we jongeren willen opvoeden tot verantwoorde volwassenen, dan moeten we hen leren verantwoordelijkheid te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.