actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 12:10
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Egyptische leger verontschuldigt zich voor doden

Egyptische leger verontschuldigt zich voor doden

Het Egyptische leger heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor de doden die de afgelopen dagen bij de protesten zijn gevallen. Op het Tahrirplein is een bestand ingegaan tussen de oproerpolitie en de betogers.

De afgelopen dagen verzamelden opnieuw duizende betogers op het Tahrirplein in de Egyptische hoofdstad Caïro. Ze eisten het aftreden van de regerende militaire raad. Bij gevechten vielen op en rond het plein minstens35 doden.

Het Egyptische leger bood donderdag in een verklaring verontschuldigingen aan voor het verlies van mensenlevens. De hoge raad van het leger zei dat het de doden van martelaren betreurde. Het leger beloofde bovendien de verantwoordelijken te straffen.

De meeste gevechten tussen de politie en de betogers speelden zich af in zijstraten die van het plein naar het nabijgelegen ministerie van binnenlandse zaken leiden. Soldaten hebben met metalen buizen en prikkeldraad barricades opgeworpen om betogers en politie van elkaar te scheiden.

http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111124_025

Datum: 24/11/2011

Eigen mening:


Het is natuurlijk een mooi gebaar om je verontschuldigingen aan te bieden, maar wanneer het om doden gaat lijkt me dat een beetje raar. Als je je verontschuldigingen aanbiedt, geef je ergens toe dat je fout zat, in dit geval hadden ze het dus gewoon moeten voorkomen. Bij gevechten of betogingen zijn er natuurlijk allerlei risico’s, dat weet je als betoger zelf ook, maar dan is het aan het leger of de politie om geen dodelijke wapens te gebruiken. Ik vind wel dat je altijd rekening moet houden met de situatie. Als het gewoon om onschuldige mensen gaat, mag zoiets niet gebeuren, maar als je echt in oorlog zit, zullen er altijd dodelijke slachtoffers vallen, dat is onvermijdelijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 14:34
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Ik ben het volledig eens met jouw mening. Als ze hun verontschuldigingen aanbieden, geven ze totaal toe dat ze een grote en pijnlijke fout hadden begaan. Iets dat ze hadden kunnen voorkomen. Hopelijk zullen ze dan ook dit in de toekomst voorkomen, zodat er geen doden meer vallen. Ik vraag me gewoon af of ze wapens hebben die niet (of minder) dodelijk zijn voor de protesten. Dodelijke wapens moeten ze nu eenmaal ter beschikking hebben, maar andere wapens zijn natuurlijk ook zeer nuttig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.