actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2011, 17:53
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
Franse politiehond krijgt medaille na 1.700 arrestaties

Een Franse drugshond heeft vandaag een medaille gekregen. De Mechelse herder Aldo lag met zijn gesnuffel aan de basis van 1.700 arrestaties sinds 2006, toen hij voor het eerst werd ingezet door de politie van Bordeaux. Dat is een gemiddelde van één arrestatie per dag.

"Aldo is een politiehond met een opmerkelijke carrière", zei de regionale politiechef Patrick Stefanini. De Franse medaille wordt zelden uitgereikt aan honden. Aldo's begeleider Pierre-Marie Bourniquel kreeg geen medaille.

Bron: Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...restaties.dhtml

Mening:
Verrassend, een hond met een gemiddelde van één arrestatie per dag.
Ik had ook geen idee dat honden medailles krijgen.
Nu vroeg ik mij af of deze politie ook pensioen krijgen, en zoja vanaf welke leeftijd.
Dus kwam ik snel tot een antwoord op http://www.infopolitie.nl/, en blijkbaar is de maximale leeftijd 9 jaar.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2011, 20:35
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Franse politiehond krijgt medaille na 1.700 arrestaties

Een hond als agent; vroeger was het een grappig idee, maar het heeft uiteindelijk toch al meer dan eens zijn nut bewezen. Het is zelfs zo verbazend dat zijn carrièreverloop volgens mij spectaculairder is dan al die agenten samen. Ik vind het een goede zet om politiehonden in te zetten omdat zij een goed ontwikkeld reukorgaan hebben dat goed gebruikt kan worden bij deze job. Ik vind het wel jammer dat zijn baasje niet werd beloond, want ten slotte gaat het nog wel om een team dat samenwerkt. Zonder baasje is er geen hond en omgekeerd, zonder hond is er geen baasje. Net zoals echte agenten zijn de twee medewerkers op elkaar afgestemd.
Nu is het tijd om meer stil te staan bij deze methode, zeker als ze veel doeltreffender werkt dan de andere methodes. Een stille hint naar België ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.