actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2011, 11:23
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Belgische F-16's voeren laatste missie uit in Libië

De F-16 jachtbommenwerpers van het Belgisch leger hebben zaterdag hun laatste operationele missie in het kader van de Navo-operatie in Libië ingezet. Maandag is de operatie onder mandaat van de Verenigde Naties ten einde.


stegen op de zuidwestelijke Griekse basis Araxos twee F-16's op met bestemming Libië. Het betreft hun laatste operationele missie. Minister van Defensie Pieter De Crem was daarbij aanwezig, net als meerdere parlementsleden en vertegenwoordigers van verschillende media.

De Crem bevestigde dat de Belgische deelname aan NAVO-operatie Unified Protector op 31 oktober om 23.59 uur Belgische tijd eindigt, dezelfde tijd als in Tripoli.

De operatie had tot doel de burgerbevolking in Libië te beschermen. De NAVO-bombardementen hebben bijgedragen tot de val van het regime van Moammar Kadhafi.


Mening

Dit hoort thuis onder 'Politiek' aangezien het gaat over het oplossen van rellen die ontstonden na een politieke kwestie.
Ik vind het een goede zaak dat België mee helpt om de problemen in Libië op te lossen, maar ik vind het wel spijtig dat er altijd meer geweld gebruikt moet worden om ander geweld op te lossen. Het is daarom ook goed dat maandag het mandaat opgehoffen wordt.
Verder vind ik het goed dat het regime van Kadhafi verworpen is en hoop ik dat de burgers in Libië een nieuw leven kunnen opbouwen na al de rellen en onrust.

Bron

http://nieuwsblad.be/article/detail...DMF20111029_024
29 oktober 2011 11:07u
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.