actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th April 2011, 09:38
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Ontwikkelingslanden succesvol in strijd tegen armoede

Ontwikkelingslanden succesvol in strijd tegen armoede

In twee op de drie ontwikkelingslanden wereldwijd zit de strijd tegen extreme armoede en tegen hongersnood op schema. Dat hebben de Wereldbank en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) vrijdag in Washington gezegd. Afrika blijft wel een probleem.
Volgens een rapport van beide organisaties zullen tegen 2015 nog zowat 883 miljoen mensen het moeten zien te rooien met minder dan 1,25 dollar per dag. In 2005 waren dat er nog 1,4 miljard.

Ook van de landen die niet op schema zitten om de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling te halen, komt de helft dichter in de buurt van het vastgelegde pad.
Alleen in Afrika is er weinig vooruitgang. Zeventien landen halen de doelstellingen er nog altijd niet.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110416_005

Eigen mening:
Het is goed nieuws dat de armoede in de ontwikkelingslanden beetje bij beetje aan het dalen is. Ik blijf wel een paar kritische bedenkingen hebben bij de doelstelling dat er helemaal geen armoede meer mag zijn tegen 2015. Ik denk namelijk dat die doelstelling niet helemaal haalbaar is, er zullen altijd wel ergens mensen zijn die in armoede leven. Dat neemt echter niet weg dat het een erg mooie doelstelling blijft ; ervoor proberen te zorgen dat alle armoede in de wereld verdwijnt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2011, 10:27
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
Het is positief te noemen dat de strijd tegen extreme armoede en hongersnood succesvol is. Toch kunnen we nog altijd niet tevreden zijn met de behaalde resultaten. Ok, het aantal is gedaald van 1.4 miljard tot 883 miljoen, maar dit is nog altijd ontzettend veel. In Latijns-Amerika zie ik heb met de ontwikkelingslanden wel goed komen, maar in Afrika is dit een ander gegeven. Daar moet eerst een essentiële knop worden omgedraaid qua beleid. De staatsleiders moeten in de eerste plaats gaan denken aan de bevolking en aan de armoede, in plaats van grondstoffen exporteren. Akkoord dat dit een grote economische activiteit is in dit continent, maar het geld wordt voor iets anders gebruikt dan voor het investeren in wegen, betere landbouwmethodes ... Er is veel meer uit te halen, maar niet met het wanbeleid van nu. Als dit niet verandert, zal ook de armoede niet spectaculair dalen. Geen armoede is een utopie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th April 2011, 01:22
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Citaat:
Small acts, multiplied by millions of people, can transform the world


Eén van mijn favoriete uitspraken

Gelukkig is er ook nog goed nieuws dat ons ter oren komt. Ik hoop dat meer mensen zich in de toekomst achter acties voor het goede doel zetten. Ik geloof echt in bovenstaande uitspraak, maar ik weet dat de weg lang is. We zullen samen steun moeten geven, maar moeten zelf ook duidelijke doelen stellen. We mogen niet in het wilde weg gaan gooien met geld, want dat draait uiteindelijk ook op niets uit. We moeten fundamentele hulp bieden. We moeten financiële steun bieden, die de mensen in ontwikkelingslanden kan helpen een eigen project op poten te zetten. Zo zullen ze erin slagen om dit project op te starten, te doen draaien en uiteindelijk zelfstandig te laten functioneren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.