actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2010, 21:27
olibier olibier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: schilde
Posts: 20
Jongen (4) schiet zijn broertje (2) dood op zijn verjaardag

Een kleuter van twee is op zijn verjaardag doodgeschoten door zijn broertje. De jongen vond een wapen in de slaapkamer van zijn ouders en joeg per ongeluk een kogel door het hoofd van zijn broertje.

Jyonn Carr werd dodelijk geraakt in het appartement van zijn ouders in Antioch, Californië. De jongen was samen met zijn broertje in de slaapkamer aan het spelen toen het wapen -dat zijn moeder recent aangeschaft had- een kogel afvuurde, weet politieagent Leonard Orman.

Vader pas voorwaardelijk vrij
De ouders, Eddie Lee Carr (27) en Laqinda Modique (28) werden opgepakt op beschuldiging van 'het in gevaar brengen van kinderen met de dood tot gevolg en het risicovol bewaren van een vuurwapen'. De vader van de jongens was pas voorwaardelijk vrij. Hij had al in de gevangenis gezeten voor ongeoorloofd wapengebruik en geweldpleging.

Spelen in slaapkamer ouders
Uit het politieverslag blijkt dat agenten de kleuter aantroffen met een schotwonde in het hoofd. Jyonn werd nog naar het ziekenhuis overgebracht maar daar kon enkel nog zijn dood vastgesteld worden. Volgens de agenten was de jongen met zijn broertje aan het spelen in de slaapkamer van de ouders. De grootmoeder die op jongens paste, was op het ogenblik van het schot in de woonkamer van het appartement. Ze hoorde het schot en zag de oudste broer de kamer uithollen.

Wapen uit kluis gehaald
Toen de politie arriveerde, kwamen ook de ouders thuis. Ze werden meteen opgepakt voor ondervraging. Uit de ondervraging blijkt dat de moeder het wapen onlangs gekocht heeft en de vader had het op de ochtend van de fatale dag uit de kluis gehaald en in een lade van een kast gelegd in de slaapkamer. Hoe het vuurwapen precies is kunnen afgaan, wordt nog onderzocht. De politie heeft het dossier ook overgemaakt aan de aanklager van Contra Costa. (vsv)

Bron HLN.be
06/12/10 17u27

eigen mening:
Ik vind dat als je met kleine kinderen in huis zit en je een wapen bezit dit in de kluis moet laten, iedereen weet dat een klein kind alles opendoet en nieuwsgierig is naar wat er in de schuif zit. Als er dan ook iets in de schuif zit zal hij dit waarschijnlijk ook vastpakken en het voorwerp bestuderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2010, 12:13
JoBo JoBo is offline
Jolien.Bogaerts
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 18
Dit vind ik een groot probleem in Amerika. Je hebt er winkels waar je gewoon wapens mag kopen en dat vind ik toch niet normaal. En waarom heeft de vader het uit de kluis gehaald en in de kast gelegd? Dit wil toch zeggen dat hij het wapen wou gebruiken die dag, anders laat je dit toch liggen. Ik snap niet dat ouders dit gewoon laten rondslingeren bij kleine kinderen, zijn ze dan wel verantwoordelijk genoeg om kinderen op te voeden? Ik leg een onscherp mesje al weg als mijn klein neefje op bezoek is laat staan dat ik een wapen laat liggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.