actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2010, 11:29
rob.van.beek rob.van.beek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 43
30 benevelde bestuurders betrapt bij grote controle

De federale wegpolitie heeft gisteren in het hele land controles uitgevoerd op rijden onder invloed van alcohol en drugs. 30 bestuurders werden betrapt.
De grootschalige operatie, die de naam NAWAY XII kreeg, vond tussen 16 uur en middernacht plaats en kaderde in de BOB-eindejaarscampagne. De wegpolitie, die bevoegd is op de autowegen en enkele gewestwegen, wil tijdens deze campagne 36.000 bestuurders aan een ademtest onderwerpen.

Net als vorig jaar laat de politie elke bestuurder blazen, ongeacht of er uiterlijke tekenen van alcoholgebruik zijn. Op die manier loopt elke automobilist altijd de kans gecontroleerd te worden. De achterliggende boodschap is dat alcohol en een voertuig besturen niet samengaan.

Vannacht controleerden 134 agenten 1.973 mensen, van wie 30 te diep in het glas hadden gekeken. Ook een speekseltest bleek positief. Bij de actie werden vier rijbewijzen ingetrokken. Door de slechte weersomstandigheden moest de politie op heel wat plaatsen de controle vroegtijdig stopzetten.

opmerking :

Ik kan niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die achter het stuur kruipen wanneer ze gedronken hebben. Je ziet dagelijks ongevallen in het nieuws die veroorzaakt werden door mensen die alcohol hebben gedronken. Ik vind dat deze personen zwaar gestraft moeten worden zodat ze in het vervolg beter gaan nadenken. Alcohol en drugs gaan niet samen met het verkeer en is zeker geen mensen leven waard. Het initiatief van de politie vind ik zeer positief. Hopelijk kunnen ze dit vaker en groot schaliger doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2010, 11:53
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Wat ik niet begrijp is dat er zelfs mensen in dit weer onverantwoordelijk zijn door alcohol te drinken en toch nog achter het stuur te kruipen! Waarom beseffen mensen nog steeds niet dat ze een gevaar op de weg zijn als ze teveel alcohol gedronken hebben? En dan met dit weer? Kan het nog gevaarlijker voor mensen die wel nuchter aan het stuur zitten? Ik hoop dat anderen nu gewaarschuwd zijn en dat de politie echt elke auto controleert tijdens hun BOB-campagnes! Mensen die toch willen drinken kunnen beter een taxi nemen of zorgen ervoor dat er 1 iemand niet drinkt. Maar blijf van de weg als je alcohol in je lichaam hebt, want een ongeluk is snel gebeurd!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.