actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 10:47
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
250 euro boete als leerling op paadje stapt

250 euro boete als leerling op paadje stapt

Ouders en directie van de school Mater Dei in Gooreind (Wuustwezel) zijn woedend op hun buren die alleen nog fietsende kinderen toelaten op het paadje achter de school. Voetgangers riskeren er een boete van 250 euro.
Aan het verharde paadje dat leidt naar de achterkant van de school in de Antwerpse Kempen, zijn drie gele bordjes aangebracht met het opschrift: "Deze wegenis mag enkel gebruikt worden door fietsende schoolkinderen. Beslissing van de rechter in kort geding."

"Voor elke ouder die zich nog op het paadje waagt of elke leerling die erover stapt, riskeren we een dwangsom van 250 euro. Strikt genomen zou zelfs de brandweer niet over het pad mogen rijden", aldus schooldirectrice Els Van Hees in een Corelio-krant. Het paadje van 115 meter lang wordt al sinds de jaren zeventig gebruikt als tweede toegangsweg naar de school.

De school kreeg in juli 2008 nieuwe buren. "Het gezin heeft paarden, een ezel, kippen, honden en katten. Ze pikten het niet dat we gebruikmaakten van het wegje", zegt een overbuur.

"Door de beslissing van de rechter kunnen we zelfs met een auto niet meer op ons schooldomein", zegt de directrice. "Vrijdag bespreken we met het schoolbestuur en onze raadsman of we in beroep gaan tegen de uitspraak."

GVA.be 18/11

Dit is weer een geval van een extreem gebrek aan naastenliefde. Die mensen wisten dat er een school naast hun huis was toen ze dit kochten, dan moesten ze er zich toch toen al van bewust zijn dat dat paadje zou gebruikt worden door de school. Deze mensen zouden twee keer moeten nadenken voor ze naar de rechtbank stappen, want nu bezorgen ze een hele scholengemeenschap last doordat ze één van de twee toegangswegen laten blokkeren! Wat meer verdraagzaamheid zou hier zeker op zijn plaats zijn!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2010, 11:09
Joke Valckx Joke Valckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zandhoven
Posts: 14
Ik vind dit een zeer extreem voorval van een gebrek aan naastenliefde. Alsof het de mensen écht gaat storen als er kinderen over dit paadje gaan lopen?!
Ik snap ook niet goed waarom deze rechter de mensen gelijk gaf. Het is ook raar dat er dan wel fietsers op mogen komen, maar geen voetgangers. Snappen de nieuwe buren dan niet dat dit voor problemen zorgt voor de school en de ouders?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th November 2010, 11:16
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Ik zou het begrijpen moesten de schoolgaanden en al degenen die het paadje ngo gebruiken extreem vervuilend zouden zijn en hun afval zomaar overal zouden wegwerpen, maar hier heb ik mijn twijfels aan. En zelfs dan kan men maatregelen treffen door vuilnisbakken te zetten, met het geld dat ze aan al die 'misdadigers' hebben verdient kunnen ze misschien al een mooie container kopen! Wie weet gaat het de mensen helemaal niet om het paadje maar willen ze gewoon extra geld in het laadje? Wat is nu het verschil tussen wandelen en fietsen... De ene is sneller als de andere, maar daar blijft het volgens mij ook wel bij.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th November 2010, 12:28
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Het is wel erg extreem, maar er is ook nog een andere kant aan het verhaal natuurlijk,
Wie weet wat lln altijd doen met die dieren die in de aangrenzende weide liggen.
Ik denk dat een oordeel pas getrokken kan worden indien 2 kanten gehoord zijn.

Wie weet hadden de eigenaars al meerdere keren gevraagd aan de school voor een of andere schikking, regels , ...
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th November 2010, 12:55
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
We zien inderdaad maar een kant van de feiten zoals Veronque zegt. We weten niet hoe de leerlingen met de dieren omgaan. Is er al iets besproken tussen school en buren? Zo kunnen we nog wel een rijtje opsommen.
Indien dit al reeds gebeurt is kan ik deze maatregel zeker begrijpen. Langs de andere kant kan dit ook nog niet gebeurt zijn en dan ben ik het volledig met Thomas eens. Als men nog niet geprobeerd heeft om het uit te praten is deze maatregel zeer extreem. We weten het fijne er ook niet van maar hopelijk wordt het alsnog uitgepraat zodat deze weg toch nog gebruikt kan worden door schoolkinderen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th November 2010, 16:34
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Argumenten

Citaat:
Orgineel gepost door Joke Valckx
Ik vind dit een zeer extreem voorval van een gebrek aan naastenliefde. Alsof het de mensen écht gaat storen als er kinderen over dit paadje gaan lopen?!
Ik snap ook niet goed waarom deze rechter de mensen gelijk gaf. Het is ook raar dat er dan wel fietsers op mogen komen, maar geen voetgangers. Snappen de nieuwe buren dan niet dat dit voor problemen zorgt voor de school en de ouders?


Ik meen niet te zeggen dat het gezin gelijk heeft om enkel een select publiek over het padje te laten lopen. Maar probeer eens een aantal redenen te geven waarom het gezin deze beslissing neemt?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 19th November 2010, 10:12
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
250 euro boete als leerling op paadje stapt

Ik vind dit serieus overdreven, het padje wordt al gebruikt sinds de jaren 70 en nu van dag op dag komt er plots een maatregel die zegt dat er geen voetgangers meer over het padje mogen wandelen. Ik hoop voor de school dat zij hier nog iets aan kunnen doen, want dit zou wel echt jammer zijn voor de kinderen die het padje gebruikten!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.