actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st February 2010, 22:55
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Nepbeelden van gasexplosie op VTM waren 'foutje'

Nepbeelden van gasexplosie op VTM waren 'foutje'


De nieuwsdienst van VTM heeft tijdens de verslaggeving over de gasexplosie in Luik een kleine vergissing gemaakt. Bij het tonen van zogenaamde beelden van bewakingscamera's die de ontploffing gefilmd hadden, was niet duidelijk dat het om een computersimulatie ging.



De simulatie was gemonteerd op een stilstaand beeld waarop een twintigtal brandweerlui, een uitschuifbare brandladder en een rokende gevel te zien is. Wat niet mogelijk is, want de hulpdiensten waren uiteraard niet aanwezig op het moment van de explosie.

'Een foutje van onze grafische cel, die had moeten vermelden dat het om een simulatie ging', geeft hoofdredacteur Stef Wauters toe in het Belang van Limburg.


Blog DS, 01-02-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd February 2010, 14:47
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
blunder van jewelste

Ik zie dit niet in als een "klein foutje", maar als een zegen voor de kritische kijker. VTM laat hiermee duidelijk blijken dat er zoveel geschroefd wordt aan de beelden -en dus ook het nieuws op zich- vooraleer het op de ether komt. Het is zo klaar als klontje dat ze de bomen door het bos niet meer zagen, daar in Vilvoorde enzo deze blunder van jewelste "maakten". Want dat is het, men laat merken hoe het nieuws tegenwoordig letterlijk "gemaakt" wordt. Het is dan ook normaal dat Meneer Wouters dit voorval definieert als klein foutje, waardoor het door de opinie snel dient vergeten te worden. Ik ben er zeker van dat het er op de redactie daar niet bij gebleven is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th February 2010, 12:34
SilkeDeRoover SilkeDeRoover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Pulderbos
Posts: 44
haha!

Dit is toch weer typisch VTM. Mensen die graag sensatie zien bekijken het nieuws op VTM en krijgen spectaculaire beelden te zien, maar ja nu is de vraag zijn ze wel altijd correct? Dit is toch wel een serieuse blunder van VTM. En kan hierdoor wel veel kijkers verliezen omdat deze mensen wantrouwen over de echtheid van de beelden...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2010, 13:56
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 67
Zo'n fouten zijn natuurlijk schrijnend... Je weet dat je een simulatie maakt dan meld je dat. Wat mij betreft mogen er op basis van zo'n nieuwsgeving boetes gegeven worden. Dit is gewoon liegen, niet meer of niet minder. En liegen mag beboet worden. Wat mij betreft is dit weer een zwakke actie van onze o zo objectieve commerciële zender. Voor mij geen VTM maar ieder zijn mening natuurlijk.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th May 2010, 14:06
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Dit is idd weer zo'n typisch voorbeeld van het sensate-beleid van VTM. Ik vind ook dat dit niet kan en zeker niet omdat VTM zich profileert als een volwaardige, geloofwaardige nieuwszender. Als je het verschil bekijkt tussen een vtm of een vrt-uitzending zijn de verschillen echt wel duidelijk. Zaken die bij vtm een hoofdpunt zijn komen bij de vrt amper op het einde van de nieuwsuitzending aan bod. Dat Jean-Marie Pfaff een nieuwe auto gekocht heeft, is voor mij echt geen nieuwsitem waard! :-)
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 19th May 2010, 22:36
lies.janssen lies.janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Beerse
Posts: 25
Stuur een bericht via MSN naar lies.janssen
VTM doet echt alles voor sensatie. Mensen op stang jagen dat kunnen ze. Typisch de tv-wereld hé, alles voor kijkcijfers te ronselen.
Ik vind dat Jeroen gelijk heeft en dat ze daar inderdaad boetes op moeten zetten. Tv-zenders verdienen heel veel geld door zo'n 'foutjes', dus vind ik dat ze daar toch al een fameuze boete mee kunnen betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.