actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th November 2009, 00:24
nick.moons nick.moons is offline
Registered User

Website zet tijdens 9/11-aanslagen verstuurde berichten online

Website zet tijdens 9/11-aanslagen verstuurde berichten online

22:04 Een Amerikaanse website heeft de transcripities gepubliceerd van 573.000 berichten die naar piepers gestuurd werden op 11 september 2009, de dag van de aanslagen op de WTC-torens en het Pentagon.

Wikileaks.org zette zowel berichten online van personen die zich in de torens bevonden, als van ongeruste familieleden, reddingsteams en overheidsdiensten.

De berichten werden in de volgorde dat ze verstuurd werden, gepost. Ze beginnen met een schijnbaar onschuldige dag in het leven van alledaagse Amerikanen. Of de kinderen op tijd op school zijn geraakt, liefdesberichten...

Maar op het moment dat de terreuraanslagen in volle hevigheid losbarsten, stijgt het aantal verzonden berichten spectaculair.

8u51: Het World Trade Center is net ontploft, we zagen de explosie door het raam. Teresa.

Ontsnapt
Sommigen ontsnapten die dag aan een gewisse dood:

7u51: Neem je tijd. Ik zal pas aan WTC 1 zijn tegen 9u30. Bedankt, Shawn.

Het eerste vliegtuig crashte om 8u46, het tweede 17 minuten later.

Al snel begonnen familieleden berichten te sturen.

10u07: Verlaat het gebouw niet. Eén van de torens is net gevallen. Wees voorzichtig. Ik hou van je. Tiffany.

Begrijpen
De website zegt niet hoe ze aan de berichten zijn gekomen, maar omschrijven het archief als een compleet objectieve registratie van hét moment van deze tijd. "We hopen dat het onthullen ervan tot een genuanceerdere begripsvorming van het gebeuren de tragische gevolgen ervan leidt."

bron: www.gva.be
----------------------------------------
mening:
Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken. Wat zouden de familieleden van de slachtoffers hiervan denken. Dit is al een donker moment in de geschiedenis van Amerika. En nu staat er gewoon op een site de verstuurde berichten van mensen. Dit is toch privé wat je in een smsje stuurt. Dus bij mijn weten hoeft dit niet op een site staan.
De aanslagen is al een gevoelig onderwerp voor de Amerikanen. De nabestaanden missen nog steeds hun geliefde. En door dit te doen, denk ik niet dat je al te veel positieve reacties gaat krijgen.
Met citaat antwoorden
Oud 26th November 2009, 00:28
nick.moons nick.moons is offline
Registered User

Wat ik nog was vergeten te zeggen. Nu kan de rest van de wereld wel lezen, hoe de personen die op de vliegtuigen zaten zich voelden. Wat hun laatste woorden waren. Toch blijft het iets gevoelig en privé!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:07.