actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 15:29
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Tienerkoppeltje veroordeeld voor moord op meisje

Twee tieners hebben twintig maanden opsluiting in een jeugdinstelling gekregen voor de moord op een vijftienjarig meisje in een voorstad van Stockholm.

Jaloezie
Een jongen van zestien werd schuldig bevonden aan moord en een meisje van zestien werd schuldig bevonden van het aanzetten tot moord. Het duo bracht Therese Johansson Rojo voorbije zomer in Stureby om het leven. De jongen sloeg het meisje dood met een knuppel, wurgde haar en liet haar voor dood achter. Hij handelde in opdracht van zijn vriendinnetje. Ze had ermee gedreigd hem te verlaten als hij Therese niet zou vermoorden. Hij zwichtte uiteindelijk voor haar chantage. Therese had immers verschillende vrienden verteld dat ze een relatie had met de jongen, tot grote woede van het meisje.

"Jongen werd psychologisch misbruikt"
De advocaat van de jongen, Claes Borgström zei dat zijn cliënt -indien hij als een volwassene terecht zou staan- minstens tien jaar cel verdiende en begon toen met een pleidooi om de jongen maximaal twintig maanden te geven in een jeugdinstelling. Hij haalde een heleboel verzachtende omstandigheden aan en wees erop dat hij handelde onder druk van zijn vriendinnetje. "Mijn cliënt werd psychologisch misbruik door zijn vriendinnetje en daar moet het hof wel degelijk rekening mee houden", was zijn conclusie. "Ik ga dan ook niet akkoord met de eis van de aanklager om hem vier jaar te geven." Ook de advocaat van het meisje betoogde dat een straf van meer dan twee jaar ongepast zou zijn. "Ze stonden alle twee onder zware stress en het is moeilijk uit te maken wie nu wie aangezet heeft tot de moord", aldus Jan Karlsson. Het werd dus uiteindelijk twintig maanden.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...meisje.dhtml#at
Eigen mening:
Ik vind dat vandaag de dag meer en meer jonge mensen worden vermoord voor de meest belachelijke dingen. Voor het minste verliezen de mensen hun geduld en beginnen er maar op los te slaan of zelfs te moorden. Op 16 jaar begint het leven pas en toch smeden ze al plannen om elkaar te verwonden en zelfs te doden. Ik vind dit echt niet kunnen. We moeten echt leren meer verdraagzaam te zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2009, 16:10
Sanne.Claes Sanne.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 17
Na het lezen van dit artikel ben ik toch wel heel verbaasd over de straf van 20 maanden. Iemand van 16 jaar oud heeft normaal gezien al genoeg gezond verstand om te beseffen dat dit helemaal fout is! Zelfs als je rekening houdt met de 'druk' die zijn vriendin op hem uitoefende, is deze straf nog veel te mild.
Je kan van iemand houden en er 'alles' voor willen doen, maar er zijn grenzen!

Jammer genoeg hoor je de laatste tijd meer en meer van zulke verhalen, denk maar aan het incident waarbij de jongen het hoofd van de moeder van zijn vriendin insloeg met een hamer.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th October 2009, 21:07
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Het is echt ongelofelijk dat er iemand zoiets gewoon kan doen. Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij.
Ik vraag me vaak af wat er door het hoofd van die mensen gaat vlak voor ze zo'n misdaad begaan.

Leren om verdraagzaam te zijn is niet gemakkelijk. Het zou eigenlijk al van in het begin van je leven aanwezig moeten zijn. Je ouders zouden je dit moeten aanleren. Jammer genoeg zijn er niet zoveel ouders die dit enorm belangrijk vinden om aan hun kinderen mee te geven.
__________________
Wat als het oorlog was...
en er ging niemand naartoe?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.