actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Paintball van overheidswege verbieden...
Zinnig 0 0%
Onzin 9 100.00%
Stemmers: 9. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2009, 11:57
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Duitse regering verbiedt paintball

Duitse regering verbiedt paintball


BRUSSEL - Paintball leert doden, vindt de Duitse regering, en daarom wil ze het spel verbieden. De maatregel is een reactie op de schietpartij in Winnenden.



Volgens de Duitse regeringspartijen CDU-CSU en SPD banaliseren spelen als paintball geweld en verlagen ze de drempel voor het plegen van gewelddadige acties. Bij paintball schieten spelers verfkogels op elkaar af. Het tijdverdrijf wordt indoor beoefend in grote hallen of in openlucht.

Bij deze activiteiten 'wordt het doden gesimuleerd', verklaarde CDU-vicefractievoorzitter Wolfgang Boschbach. 'Onze samenleving moet zulke cynische en geweld verheerlijkende spelen in de ban doen', zei Holger Hövelman, minister van Binnenlandse Zaken van de deelstaat Saksen-Anhalt.

De coalitie van christendemocraten en sociaaldemocraten wil in de nieuwe wapenwet daarom een verbod opnemen van paintball en gelijkaardige activiteiten, zoals spelen met lasergeweren. Inbreuken op het verbod worden bestraft met boetes tot 5.000 euro.

De wetswijziging moet een antwoord bieden op het drama in het stadje Winnenden. Een tiener schoot er in maart 15 mensen dood, voor hij zelfmoord pleegde. Er werd beweerd dat hij liefhebber van paintball was, maar daarvoor zijn geen aanwijzingen gevonden. In zijn kamer vond men alleen soft-air wapens, imitaties die plastic bolletjes afschieten en sterk op echte wapens lijken.

Dat de dader blijkbaar nooit paintball gespeeld had, benadrukken de Duitse paintball-verenigingen sterk. Uit onderzoek blijkt dat er geen samenhang vastgesteld is tussen de paintballsport en de gewelddadige fantasieën of echte gewelddaden, zeggen ze in een persmededeling. Ze beschrijven de activiteit als een moderne sport voor volwassenen.

De politievakbonden zijn sceptisch over de afdwingbaarheid van het verbod: 'In Duitsland heeft geen enkele politieagent tijd om in bossen en op velden paintballspelers te vervolgen', zei DPoiG-voorzitter Rainer Wendt aan Spiegel Online.

De 17-jarige dader had zijn wapen van thuis meegebracht: zijn vader, lid van een schietclub, had een vergunning voor 15 wapens. Veertien lagen in een kluis, zoals de wet vereiste, maar het moordwapen lag in de slaapkamer.

Daarom moet de wapenwet ook onaangekondigde controles bij geregistreerde wapenbezitters mogelijk maken. Op termijn zouden ook wapenkluizen met biometrische veiligheidsvoorzieningen, zoals herkenning van vingerafdrukken, verplicht worden, maar dat was technisch nog niet afdwingbaar. Ook moet uiterlijk in 2011 een centraal wapenregister van kracht worden.

De coalitie wil nog voor de verkiezingen van september de wet door het parlement krijgen.


DS, 08-05-2009 (mta)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th May 2009, 15:11
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik heb dit artikel eerst gelezen op een forum voor airsoft. Airsoft is een sport die ik nu al een anderhalf jaar beoefen.
Mijn eerste opmerking is al het verkeerde taalgebruik in het artikel. Op ons forum is dat mooi aangepast. Het zijn geen airsoft (soft-air) wapens maar replica's. Wij gebruiken nooit het woord wapen omdat dit verwarrend is en een verkeerd beeld is. Het zijn replica's en staan in de wapenwet geklasseerd als niet-vuurwapens.

Het is totale onzin om nu paintball en sporten zoals airsoft te gaan verbieden.
De jongen was lid van een schietclub, daar zouden ze zich beter op focussen. Mensen die paintballen of airsoften zijn gewone mensen die in het weekend hun sport beoefenen. Het is meer dan gewoon rondlopen en elkaar "doodschieten". Het is een spel waarbij je tactiek gebruikt om te winnen.

Dit wetsvoorstel gaat geen verschil maken, het gaat enkel een heel grote populatie boos maken. Er zullen altijd dergelijke incidenten blijven gebeuren, ze kunnen zich beter focussen op de echte wapens en hoe die kinderen er altijd aan geraken.
Want met een airsoft replica kan je niemand doden, je kan iemand serieus verwonden (daarom dat er ook heel strikte regels voor zijn) maar niet doden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th May 2009, 17:29
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
De jongen was lid van een schietclub

Er is toch nog wel wat werk aan de leesvaardigheid van de huidige lichting leraren-in-opleiding.
Het is niet de jongen die lid is van een schietclub, maar de vader. Ik denk net als jij wel, dat als er dan al naar zo'n oorzaak moet gezocht worden, dat het eerder de schietclub zal zijn dan het paintballen (dat hij misschien nog niet eens deed).
Ik vind paintball of lasershooting ook erg leuk, maar ik heb niet de minste intentie om iemand neer te schieten.
Het hangt er van af of je sowieso al labiel bent of niet denk ik.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th May 2009, 20:26
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Er is toch nog wel wat werk aan de leesvaardigheid van de huidige lichting leraren-in-opleiding.
Het is niet de jongen die lid is van een schietclub, maar de vader. Ik denk net als jij wel, dat als er dan al naar zo'n oorzaak moet gezocht worden, dat het eerder de schietclub zal zijn dan het paintballen (dat hij misschien nog niet eens deed).
Ik vind paintball of lasershooting ook erg leuk, maar ik heb niet de minste intentie om iemand neer te schieten.
Het hangt er van af of je sowieso al labiel bent of niet denk ik.


Sorry typefout, dat gebeurt als je nog moe bent van te reizen. Ik wist dat hij geen lid was, want als ik het goed voorheb kan je dat niet op die leeftijd.
Dit is niet de eerste keer dat een kind waarvan de vader in een schietclub zit in een dergelijke situatie in het nieuws komt.

Ik ben het totaal eens dat het echt met de persoon zelf te maken heeft.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th May 2009, 16:44
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Ik vind het ook zoals alle andere posts dikke onzin om dit te verbieden. Zoals hieronder gezegd zou de regering zich meer moeten concentreren op schietclubs en hoe men aan een wapen raakt. Ik vind dat men bij een schietclub is en alleen daar in zo'n hal gaat schieten men beter het geweer daar ook laat. Doe je dit niet, dan zou je een sanctie moeten krijgen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12th May 2009, 15:55
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Ik denk dat paintball erg weinig te maken heeft met 'dergelijke voorvallen'.
Er zijn zoveel dingen die agressie opwekken: televisie, internet, filmpjes...
maar deze wekken toch enkel agressie op als de persoon in kwestie hier gevoelig aan is. Ik vind paintballen ook enorm leuk, maar na zo'n 'paintballdagje' heb ik ook niet de intentie om iemand van het leven te beroven!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 13th May 2009, 19:00
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 73
hahaha!

Als ik zoiets lees dan hoop ik dat het een grap is. Dit vind ik een belachelijk idee. Het is toch niet om dat je iemand ‘neerschiet’ met verf, dat je hierdoor moordlustig word. Dit is gewoon paniekvoetbal. Ah een persoon schiet mensen neer en hij houdt van paintball. Dan schaffen we paintball af. Waar is de logica als morgen een jager, mensen neerschiet. Misschien moeten we dan jagen afschaffen of als die persoon van zwemmen houdt. Sluit de zwembaden!!! Ik hoop dat dit wetsvoorstel bij een voorstel blijft, want er nog maar aan denken om er over te debatteren vind ik pure tijdverspilling.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.