actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th December 2008, 20:47
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Exclamation Meer militairen nodig

Gelet op de operaties in Irak en Afghanistan heeft het Amerikaanse leger nood aan zeker 30.000 extra manschappen in actieve dienst. Komen die er niet, dan wordt de personeelssterkte in het leger "gevaarlijk dun". Dat schrijft de Washington Post.

"We kunnen onze opdracht niet meer vervullen met het aantal mensen dat we momenteel hebben", wordt de bevoegde staatssecretaris Nelson Ford geciteerd.

Opdrachten vervullen
Het VS-leger is er weliswaar in geslaagd het aantal militairen te verhogen van 482.000 voor de oorlogen in Irak en Afghanistan, naar 547.000 volgend jaar. Om de opdrachten die eraan komen, tot een goed eind te brengen en de gepaste rusttijden te verzekeren, zijn echter 580.000 soldaten nodig, aldus Ford.

Te weinig rusttijd
Nu al zijn er militairen met te weinig rusttijd tussen verschillende opdrachten. Kort geleden kondigde het Amerikaanse ministerie van Defensie nog aan tot 30.000 extra soldaten naar Afghanistan te sturen. Volgens de Washington Post heeft het leger momenteel wel geen probleem om kandidaten te vinden. Door de economische crisis en de precaire situatie op de arbeidsmarkt zijn er geen problemen bij de rekrutering. Dat was de voorgaande jaren wel anders.

www.demorgen.be
-------------------------

Ik meen mij te herinneren dat er een minimum rusttijd is voor militairen die terugkomen van hun missie. Kennis van mij is militair, en als zijn verhalen zouden kloppen (wat ik in bepaalde mate wel geloof) is het echt afschuwelijk wat die militairen allemaal moeten doorstaan. Wat dat betreft stelt de Amerikaan mij wel teleur, waarom moeten er meer burgers omgevormd worden naar militair? Moeten er nog meer gezinnen lijden onder deze oorlog, waar geen einde aan lijkt te komen? Ik begrijp niet hoe ze deze mensen zodanig kunnen manipuleren.
De staatssecretaris zit wellicht de hele dag ongestoord op zijn luie kont, terwijl er dagelijks zoveel mensen sterven door oorlog en geweld. Nu de voorraad militairen haast op is, moeten er maar enkele duizenden militairen (slachtoffers) bijkomen.
Wat een goed loon en vechten voor 'het vaderland' wel niet doet bij een mens.
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2008, 17:26
Joeri Op de Beeck's Avatar
Joeri Op de Beeck Joeri Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 113
Amerika kampt hier een beetje met hetzelfde logistieke probleem als Nazi-Duitsland na de zomermaanden van 1944. Te weinig manschappen verspreid over een te groot gebied.

Ik dacht dat Obama de troepen ging terugtrekken uit Irak dus ik snap eigenlijk het probleem niet goed. Als ze hun troepen terughalen uit Irak en deze eventueel terug in circulatie brengen moeten er toch terug duizenden troepen vrijkomen.

En indien dit niet het geval is zal het afwachten zijn of er genoeg Amerikaanse burgers zich vrijwillig aandienen. Want in tegenstelling tot wat Jill ,in mijn ogen, doet uitschijnen bestaat dienstplicht in Amerika NIET.

En andere mogelijke 'uitweg' is het oproepen van de reservisten of troepen uit de Nationale Garde halen.

Nog een uitweg is het toelaten van buitenlandse vrijwilligers voor zover dit nog mogelijk zou zijn in onze maatschappij. Deze methode vond veel gevolg tijdens Wereldoorlog 2 en het Vietnam conflict.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2008, 18:13
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Olen
Posts: 57
Ik dacht ook dat er geen dienstplicht was in Amerika. En ook zoals Joeri zegt, dacht ik dat Obama de troepen ging terugtrekken? Dus wat is precies het probleem. Men wil de troepen weg uit Irak, maar toch zijn er tekorten? Dit is toch een beetje in tegenstrijd met de idealen van de nieuwe president van Amerika?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.