actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th July 2005, 22:25
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Herselt
Posts: 344
nachtelijk alcoholverbod leuven

In Leuven mogen nachtwinkels voortaan 's nachts geen alcohol meer verkopen en mag je 's nachts ook geen alcohol meer drinken op de openbare weg.

Hoe denken jullie hierover?
__________________
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th July 2005, 02:50
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Geen artikel hierover om de zaken wat duidelijker te presenteren? Nachtwinkels, tot daar aan toe: minderjarigen kennen al lang de weg, dus dat men dat binnen de perken probeert te houden...
Geen alcohol op de openbare weg? Weet het eigenlijk niet zo goed: grootste slachtoffers van deze maatregel zijn dan wel weer de 'have-nots' die geen centen hebben om op café te gaan...
Tegelijk ook wel het gevoel dat dergelijke maatregelen niet te veel richting 'wij-weten-wat-goed-voor-u-is' uitgaan. Individuele verantwoordelijkheid is en blijft het belangrijkst... Als er voor elk 'ongemak' wetten moeten worden ingeroepen, dan gaan we richting Superstaat
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th July 2005, 08:35
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ik zou zo'n maatregel wel jammer vinden. Het gebeurd vaak dat we met vrienden samenzitten en zonder drinken vallen.. dus dan is de nachtwinkel de reddende engel
Ik denk niet dat ik ooit al heb gedronken op de openbare weg.. ik zou mij niet kunnen voorstellen wanneer..
Maar idd, de daklozen die op straat hun jenevertje drinken zijn wel degelijk benadeeld..
__________________
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th September 2005, 16:02
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Posts: 51
Ok, dan drinken we overdag he
Wordt wel een beetje belachelijk om wiggelwaggel over de grote markt te lopen met de fiets aan de hand op vrijdagnamiddag terwijl os moemoe 200gram jonge kaas bestelt aan de marktkraam...
__________________
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd October 2008, 15:58
tobiasopdebeeck tobiasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 93
Nachtwinkels zitten dan dik in de problemen.

De meeste jongeren drinken s'avonds dus als de nachtwinkels geen drank meer mogen verkopen dan gaan die jongeren drank zoeken op een ander waardoor de nachtwinkels hun grootste deel van hun omzet verliezen waardoor ze uiteindelijk hun zaak zullen moeten sluiten. Ofwel kiezen ze ervoor om toch drank te blijven verkopen aan een kleine groep jongeren die de drank dan verkoopte aan andere jongeren enzo blijft men toch drinken alleen 'minder' opvallend.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th October 2008, 15:27
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Wat een Farce!

Zoiets kan je toch niet meer serieus nemen?
Het wordt als maar duidelijker dat de jeugd van tegenwoordig bestempeld wordt als een bende zuipkanonnen!
Wat zeker niet het geval is!
Ik denk dat men niet goed weet dat een enorm groot deel van de hedendaagse studenten een normaal drinkpatroon heeft, of zelfs helemaal niet drinkt.

Het beeld van een groepje studenten die gezellig een tasje koffie of thee drinken in een pub lijkt compleet onrealistisch volgens de media.

Ik vind wel dat er meer controle moet ingevoerd worden met betrekking tot underaged drankgebruik.

Ik vind het redelijk dom dat men dit net gaat invoeren in Leuven. Omtrent de helft van de Leuvense bevolking (als het niet meer is) zijn studenten die af en toe graag een pintje, wat niet wil zeggen dat de helft van de Leuvense bevolking dan ook met een literfles wijn op straat gaat ronddolen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 18th October 2008, 16:10
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Antwerpen
Posts: 130
Hmm ik vind ook dat deze maatregel niets oplost hoor. Jongeren zorgen er dan gewoon voor dat ze ofwel genoeg drank hebben om heel de avond door te brengen, ofwel drinken ze zich gewoon overdag zat... Gewoon iets meer controle op de nodige plaatsen zou al veel oplossen. En inderdaad, Leuven is toch een stad van studenten.. Ik ben eens benieuwd of het iets zal opleveren, maar ik heb er toch mijn twijfels over.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 6th November 2008, 13:50
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik vind dat dit inderdaad ook niet kan. Het lost volgens mij niets op. En dat ze dit dan alleen maar in Leuven doen. Het is wel een grote stad, maar het blijft stom! Er zullen in Leuven nog wel auto-ongelukken gebeuren hoor!Iedereen gaat nu gewoon ergens anders alcohol kopen. Bovendien denk ik niet dat de uitbaters van de nachtwinkels in Leuven dit zo goed gaan vinden. Volgens mij gaan ze veel verlies maken.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 11th December 2008, 14:38
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Dit gaat niets veranderen omdat leuven nu eenmaal DE STUDENTENSTAD is en dus vinden de studenten er altijd wel wat op om toch aan drank te geraken.
Ze kopen vb de drank voor een feest overdag en dan kunnen ze er s' nachts van drinken.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 11th December 2008, 14:43
ToonThys ToonThys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 103
Ik vind dit aan de ene kant wel goed, want zo krijg je ’s nachts misschien minder dronken vechtpartijen. Maar je moet niet vergeten dat Leuven de grootste studentenstad is in Leuven en er meer dan 20.000 jongeren heel de week in Leuven rondlopen en die drinken ook wel eens graag een pintje of iets anders. Volgens mij gaat dit gewoon blijven gebeuren dat studenten over de straat lopen met een pintje of iets anders in de hand.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 11th December 2008, 14:50
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Citaat:
Orgineel gepost door jolein kimpe
Het wordt als maar duidelijker dat de jeugd van tegenwoordig bestempeld wordt als een bende zuipkanonnen!
Wat zeker niet het geval is!

Haha! Dit bericht klinkt heel grappig uit de mond van Jolein Kimpe
Maar ze heeft inderdaad een punt. Als ik thuis zeg: '' Ik ga gezellig een 'koffieke' drinken in Turnhout'', dan krijg ik al een verwijtende ''HA!'' naar mijn hoofd geslingerd (zoals die Nelson van de Simpsons ongeveer )

Citaat:
Orgineel gepost door jolein kimpe
Ik vind wel dat er meer controle moet ingevoerd worden met betrekking tot underaged drankgebruik.

Ook hier ben ik het mee akkoord. Als je bijvoorbeeld in Finland als minderjarige op café zit, wordt je om 20u gewoon buiten gestuurd. Dat kan ik mij hier in België nog niet bepaald inbeelden. Vaak zie ik echt kinderen rondlopen op feestjes, diegene waarvan je denkt dat ze na Hannah Montana toch echt wel gaan slapen!

Het lijkt me verder ook een behoorlijk dom om in Leuven, stad van de studentenfeestjes, cantussen... zo'n maatregel in te gaan voeren.
Zoals al eens gezegd is, zullen we dan met zijn allen overdag naar café moeten trekken. Wat zouden ze dan wel niet zeggen over 'De (ver)dronken jeugd'?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.