actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2015, 18:51
Maxime L*ens Maxime L*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 74
Vlaanderen wil deel van opbrengst suikertaks

Vlaanderen wil deel van opbrengst suikertaks

De Vlaamse minister van Volksgezondheid Jo Vandeurzen (CD&V) wil dat minstens een deel van het geld dat de suikertaks in het laatje brengt, naar het Vlaamse gezondheidsbeleid gaat. Want zo een taks kan volgens Vandeurzen alleen maar effect hebben op ons gedrag binnen een breder plaatje van gezondheid.

Samen met de prijsverhoging van frisdranken zouden er bijvoorbeeld campagnes voor gezonde dranken kunnen komen en dat is bij uitstek de bevoegdheid van Vandeurzen als Vlaams minister. Het geld voor deze extra campagnes wil hij bij de federale opbrengst van de suikertaks halen.

Maar zijn federale collega’s delen die visie volgens de krant helemaal niet. ‘Campagnes zijn nu niet aan de orde’, aldus de federale minister van Volksgezondheid, Maggie De Block (Open VLD).

bron: DS 13/10/15

De suikertaks is volgens mij een zeer goede manier om de bevolking aan te zetten gezonder te eten en drinken, maar het is ook een mooie manier om als overheid extra inkomsten te hebben. Ik vind dit net zo'n goede taks omdat je als consument dan rechtstreeks beslist hoe veel deze taks voor jou zal bedragen. Natuurlijk kan je niet voorspellen of dit er effectief zal bijdragen aan een gezondere levensstijl voor een grote groep Belgen, maar ik vind het zeker een vast een goed initiatief. Het jammere aan de zaak is dan weer dat dit een voorbeeld is van slechte communicatie tussen politici, net als in een vorig artikel vind ik dat de mensen die beslissen hoe ons leven er voor een groot deel uitziet, toch eerst hun best moeten doen om tot een gezamenlijk besluit te komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.