actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2015, 08:52
Charlien.Me*us Charlien.Me*us is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 9
558 Antwerpse gezinnen willen vluchteling in huis

Brasschaat zal binnenkort 250 vluchtelingen opvangen in het munitiedepot, dat ook deels op het grondgebied van Kapellen ligt. Al 558 gezinnen uit de provincie Antwerpen hebben zich bij Pleegzorg Vlaanderen ondertussen kandidaat gesteld om minderjarige vluchtelingen in huis te nemen.
Pleegzorg Vlaanderen wordt overstelpt met gezinnen die zich aanbieden om vluchtelingen op te vangen. In totaal gaat het over 1800 Vlaamse gezinnen, waarvan 558 uit de provincie Antwerpen.

“En dat aantal blijft stijgen”, zegt Niels Heselmans van Pleegzorg Vlaanderen. “Het gaat vooral over opvang van niet-begeleide minderjarige vluchtelingen. We zijn nu volop bezig alle gezinnen te screenen, houden infosessies en persoonlijke gesprekken om de gezinnen zo goed mogelijk voor te bereiden.”

Tegelijkertijd zijn staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (beiden N-VA) nog steeds op zoek naar geschikte locaties voor opvangcentra. Acht nieuwe locaties werden uitgekozen, waaronder het munitiedepot in Brasschaat, de thuisgemeente van Jambon, waar 250 vluchtelingen zullen worden opgevangen.

Bron: GVA, 19/10/'15, http://www.gva.be/cnt/dmf20151019_0...hteling-in-huis

Mening:
Ik vind het heel fijn dat gezinnen zich willen opgeven om een minderjarige vluchteling in huis te nemen. De vluchtelingen zullen zich zo meer thuis voelen en sneller geďntegreerd geraken in onze maatschappij. Minderjarigen moeten nog opgroeien en dat kan alleen als ze liefde en warmte krijgen. Dit is uiteraard meer mogelijk in een klein gezin dan in een groot opvangcentrum. De minderjarigen hebben misschien ook geen ouders meer waardoor ze toch een huiselijke sfeer kunnen opbouwen.

Laatst aangepast door Charlien.Me*us : 19th October 2015 om 08:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.