actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2016, 19:36
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Krachtige aardbeving treft Midden-Italië

In de buurt van Perugia, op minder dan 150 kilometer van de Italiaanse hoofdstad Rome heeft zich een krachtige aardbeving voorgedaan. Het is nog niet duidelijk of er veel schade is aangericht. De schok werd wel gevoeld tot in Rome.
De beving deed zich voor om 19.10 uur en had volgens voorlopige gegevens een magnitude 5,5. Het epicentrum bevond zich op 132 km ten noordoosten van Rome waar de aardbeving ook te voelen was, en 64 km ten oosten van Perugia.

In de getroffen dorpen brak paniek uit. Mensen vluchtten naar buiten en de brandweer en hulpdiensten werden overstelpt met telefoontjes. Of er veel schade is aangericht en of er slachtoffers zijn, is nog niet duidelijk.

Afgelopen zomer wordt Midden-Italië ook al getroffen door een zware aardbeving. Toen kwamen bijna 300 mensen om het leven in Amatrice en enkele naburige dorpen.

Bron: De Redactie 26/10/2016
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2803683

Eigen mening: Persoonlijk denk ik dat dit slecht nieuws is. Momenteel is er nog niet veel bekend, maar de kans is groot dat de gevolgen weer enorm zullen zijn. Ik ben dus echt wel bang voor de gevolgen dat dit met zich mee gaat brengen. Financieel zal dit al zeker geen goede zaak zijn. Daarnaast hoop ik dat de hulpdiensten snel ter plaatsen zullen zijn zodat het aantal slachtoffers beperkt zal worden. Het is al de tweede keer binnen een korte periode, dus hopelijk worden de procedures goed nageleefd. Italië is een zeer populaire bestemming voor toeristen, maar ook voor scholieren. Ik denk dus dat het belangrijk is dat het land meer zal inzetten op preventie, want vele van ons zullen later met de school ook naar Italië trekken. Maatregelen moeten dus zeker genomen worden.

Laatst aangepast door Lisse.A*rts : 26th October 2016 om 19:47.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.