actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2015, 09:20
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Stormloop op Vlaamse isolatiepremies

Stormloop op Vlaamse isolatiepremies

De Vlaamse overheid heeft dit jaar al welgeteld 102.071 premies uitgekeerd voor de energiebesparende isolatie van een woning. Dat aantal ligt 14 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Vooral dakisolatie is populair, meldt Het Nieuwsblad op zondag.

Er werden al bijna 43.000 premies voor dakisolatie uitgekeerd, een stijging met 29 procent. 'We zien een aanzienlijke toename van het uitgekeerde bedrag', zegt Vlaams minister van Energie Annemie Turtelboom (Open VLD). 'Dat betekent dat er meer geďsoleerd is. Het gaat om grotere daken, maar ook om meer centimeters isolatiemateriaal.'

De minister beklemtoont dat het gros van het warmteverlies bij een woning net te wijten is aan een slecht dak. Toch gelooft ze dat er nog meer gedaan kan worden, want op dit moment heeft nog altijd een op de vijf woningen een niet-geďsoleerd dak. De minister hoopt dat aantal snel terug te brengen naar een op de tien.

Bron:
Belga. (2015, 11 8). Stormloop op Vlaamse isolatiepremies . De Standaard.

Eigen mening:
Het is positief dat er veel mensen hun woning isoleren. Dit dankzij de isolatiepremie. Veel mensen zullen zonder deze premie hun woning anders niet kunnen isoleren. Ik vind wel dat er met zulke premies op een geoorloofde manier moet worden omgegaan. Als we een aantal jaar terugkijken, begon de bevolking massaal zonnepanelen te leggen op hun dak. Dit deden deze mensen ook omwille van de premie die ze hiervoor kregen. Een aantal jaren later hebben ze die premie laten verdwijnen omdat er 'misbruik' van gemaakt werd. Ik hoop dat dit fenomeen zich niet gaat herhalen tegenover de isolatiepremie.

Laatst aangepast door L*en van Overveld : 8th November 2015 om 09:27.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2015, 11:45
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
Net als Lien ben ik er van overtuigd dat het nuttig is dat mensen hun woning isoleren. Zo wordt er minder geld verspild aan bijvoorbeeld verwarmingskosten, dit is ook beter voor het milieu. Anderzijds begrijp ik ook Lien haar twijfels in verband met de premie die de overheid hieraan koppelt. Ik ben me ervan bewust dat bepaalde mensen zonder die premies hun huis niet zouden (kunnen) laten isoleren. Toch hoop ik dat de overheid deze premie dit keer grondiger bestudeerd heeft en hierop meer controles zal doen zodat we niet dezelfde weg opgaan als bij de zonnepanelen het geval is. Momenteel moeten we allemaal betalen om het gat te vullen dat de overheid veroorzaakt heeft door overmatige premies te geven zonder hierop controles uit te voeren en hier dus misbruik van werd gemaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.