actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2017, 15:00
Louize.D*Groote Louize.D*Groote is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Schoten
Posts: 30
Zonne-energie is snelst groeiende bron van nieuwe energie

Zonne-energie was het afgelopen jaar de snelst groeiende bron van nieuwe energie ter wereld en overtreft zo voor het eerst alle andere bronnen bij het winnen van energie.

In 2016 was hernieuwbare energie goed voor twee derde van de totale nieuwe energie die in de wereld werd gegenereerd. Het grootste deel daarvan was volgens het International Energy Agency (IEA) zonne-energie. Tot vorig jaar was steenkool nog de grootste bron van stroomopwekking, maar dat veranderde door dalende prijzen en het energiebeleid van verschillende regeringen over de hele wereld. Vooral in China werd sterk ingezet op zonne-energie. Het land was in 2016 goed voor meer dan de helft van de geďnstalleerde zonnepanelen.

De IEA verwacht dat de globale capaciteit van zonne-energie binnen vijf jaar groter zal zijn dan de totale capaciteit van Indië en Japan samen. Volgens Dr Fatih Birol, uitvoerend directeur bij IEA, zijn we getuige van een nieuw tijdperk in de ontwikkeling van zonne-energie. Het agentschap geeft toe dat het een groei in het winnen van hernieuwbare energie had verwacht, maar niet dacht dat die zo groot zou zijn. Zonne-energie zou volgens hen nog tot 2022 de grootste bron van nieuwe energie zijn.

Ondanks de oproep van de Amerikaanse president Donald Trump om steenkool als energiebron opnieuw te promoten, zijn de VS de tweede grootste markt in de afname van hernieuwbare energie. Dat zou echter kunnen veranderen als er hervormingen omtrent subsidies zouden komen, maar die zijn voorlopig nog niet in zicht.

Bron:
De Morgen, 04//10/2017, 12u07
https://www.demorgen.be/economie/zo...ergie-b9508c94/


Eigen mening:
Ik heb dit artikel gepost, omdat ik een voorstander ben van hernieuwbare energie. Het feit dat steenkool steeds minder wordt gekozen als energiebron, geeft aan dat de wereld bezig is met het milieu. Het milieu en de vervuiling van de aarde is een onderwerp dat je niet links kan laten liggen. Ik ben van mening dat we de toekomstige generaties ook een leefbare aarde moeten gunnen. Ik was er niet van op de hoogte dat er in China sterk wordt ingezet op deze zonne-energie. Dit vind ik zeer positief, aangezien China een groot land is in de wereld, met een hoog bevolkingscijfer. Ik vind het belachelijk dat president Trump oproept om opnieuw steenkool te promoten. Mijn mening is dat de mensen aan de macht er alles aan moeten doen om de wereld te voorzien van milieuvriendelijke energie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.