actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 07:42
hanne.woestenborghs hanne.woestenborghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: kasterlee
Posts: 61
Tieners steken hun school in brand

Vier tieners hebben drie keer hun school in brand gestoken. De jongens van dertien en veertien schepten over hun daad op en werden door schoolkameraden verraden. De politie zocht lang naar de daders maar pas op aangeven van een aantal leerlingen konden de vier jongens opgepakt worden.

Ze waren waarschijnlijk geïnspireerd door het populaire nummer -'Hurra, hurra die Schule brennt'- toen ze hun school in Meckenheim drie keer in de fik staken. "Het gedrag van sommige leerlingen was wel voorbeeldig", aldus politiewoordvoerster Daniela Lindemann, verwijzend naar de leerlingen die naar politie stapten. De daders hebben intussen bekend. Ze kunnen zich aan een strenge straf verwachten.

"Geen kwajongensstreken meer"
"Uit het onderzoek van de technische recherche blijkt dat het viertal benzine gebruikt heeft bij hun pogingen om de school in brand te steken. Gelukkig werden de branden telkens op tijd ontdekt en bleef de schade elke keer beperkt", aldus inspecteur Reinhold Jordan. "Ze hebben ook brand gesticht naast een aula waar vijfhonderd leerlingen aanwezig waren. Dat noem ik geen kwajongensstreken meer maar zware feiten. Ze zullen dan ook streng gestraft worden", besluit Jordan.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-in-brand.dhtml 14/12/09

Mening: Deze dingen gebeuren meer en meer volgens mij, jongeren willen opscheppen tegen elkaar en dan doen ze zoiets maar. Hoe ze erbij komen is voor mij een grote vraag. In het artikel staat dat ze door een liedje geïnspireerd zijn maar dit is flauwekul. Ze moesten er zelf nog eens op school gezeten hebben als iemand anders dit had gedaan. Gelukkig zijn er geen gewonden en waren ze er op tijd bij maar toch het had gekund. Ik ben al blij dat ze een zware straf krijgen want dat is zeker wat ze verdienen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.