actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 08:59
michiel.v*ndyck michiel.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 42
Nationale veiligheidsraad voor aanpak terrorisme

Nationale veiligheidsraad voor aanpak terrorisme



De nieuwe regering gaat Syriëstrijders de Belgische nationaliteit en hun verblijfsrecht afnemen. Dat zegt minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) in een interview met uw krant.

“De nationale veiligheidsraad waarvoor Bart De Wever heeft gepleit, komt er ook”, meldt Jan Jambon, die zaterdag de eed aflegde als minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken. Die veiligheidsraad wordt een nieuw orgaan dat alle betrokken diensten bij terrorismebestrijding coördineert, zorgt voor de uitwisseling van informatie en alle risico’s op terrorisme opvolgt.

“Voorts gaan we de wet aanpassen om strengere maatregelen te kunnen nemen tegen Syriëstrijders en andere terroristen. En er komt een programma voor deradicalisering in de gevangenissen.”

Jambon wil resoluut breken met het beleid van zijn voorgangster Joëlle Milquet (cdH). “Mijn partij was daarvan onder de indruk – zo slecht vonden we het”, zegt hij.

De nieuwe vicepremier verdedigt in het interview de verregaande besparingsplannen van zijn regering voor het overheidsapparaat. “Het moet mogelijk zijn om slechts één op de vijf uittredende ambtenaren te vervangen”, zegt hij. “Op het vlak van automatisering en e-government kan ons land veel vooruitgang boeken. De elektronische identiteitskaart wordt nog veel te weinig gebruikt. We moeten een voorbeeld nemen aan de Scandinavische landen, waar de overheid bijna niets meer doet met papier.”

Jambon gelooft wel dat dit de laatste grote besparingsoperatie wordt op de primaire uitgaven van de Belgische overheid.


bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20141013_0...npak-terrorisme

mening: Ik vind het een goed idee dat ze de nationale veiligheidsraad toch op poten zetten. Veiligheid is zeer belangrijk in elk land en daar mag je niet op besparen. Daar moet je juist geld in pompen. Over dat ze de Belgische nationaliteit en hun verblijfsrecht zouden afnemen hier in België kan ik zeker begrijpen en kan ik mij wel mee vinden, maar ik vind wel dat ze, in de maten van het mogelijke, eerst moeten uitzoeken wat ze daar allemaal hebben gedaan. Ik vind het stom dat je gaat vechten voor je godsdienst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.