actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2018, 21:37
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
New York Times lovend over nieuw Antwerps museum

Afgelopen weekend trokken 5.000 bezoekers naar de feestelijke opening van Diva, het nieuwe museum rond diamanten, juwelen en edelsmeedkunst in Antwerpen. Ook de New York Times was erbij.

‘Antwerpen is al sinds 1447 de hoofdstad van de diamanthandel’, schrijft de bekende Amerikaanse krant. ‘Het had dus ook nood aan wat extra aandacht om haar dominantie te etaleren, en ook om de toerisme nog een duwtje in de rug te geven.’

Het is de krant ook niet ontgaan dat het museum op een ideale locatie ligt. ‘Diva ligt pal in het historische centrum van de stad, op wandelafstand van de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal, het imposante stadhuis en de Schelde.’

‘Anders dan de meeste hedendaagse musea, voelt het interieur van Diva intiem aan’, klinkt het. ‘Het lijkt meer alsof je het huis van een lichtjes excentrieke kunstverzamelaar bezoekt.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180510_03505963
Datum bron: 10/05/2018

Eigen mening:
Diamanten interesseren mij niet zo. Toch zou je denken dat vrouwen dit graag zien, toch is het niets voor mij. Dit is ook het eerste wat ik er van hoor dat Antwerpen sinds 1447 de stad is van de diamantenhanden. Dit vind ik wel een eer voor België en de stad Antwerpen. Antwerpen wordt dus ook gelinkt aan iets goed en niet altijd aan het slechte van de drugs. Het is wel speciaal dat er een museum is voor enkel diamanten. Ik zou denken dat elke diamant er uitzelfde uit ziet. Maar dit is dus niet het geval. Ik heb gezien dat er ook beeltjes gemaakt zijn van de diamanten, dus er zijn niet enkel steentjes. Ook ligt het museum perfect gelegen voor de toeristen. Perfect rondom de bezienswaardigheden van Antwerpen. Het fijne is ook dat de New York Times schrijft over onze stad en zijn nieuwe diamanten museum. Dit vlijt ons land wel. Ik hoop dat het veel toeristen naar België lokt, want ons land is ook mooi om te bezoeken en verdient ook de aandacht dat ons land echt wel verdient.

Laatst aangepast door Karolien H*eselmans : 10th May 2018 om 21:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.