actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 08:32
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Maakt verhuizen naar een ander land gelukkig?

Migreren naar een mooi en warm land. Sommigen durven er af en toe al eens mijmerend bij weg te dromen. Maar zou verhuizen naar een ander land je ook werkelijk gelukkig maken? Volgens statisticus dr. Maurits Kaptein van de Universiteit Nijmegen zijn die kansen perfect te berekenen.

Volgens statisticus Maurits Kaptein zijn velerlei vragen van antwoord te voorzien door een stukje logisch denkwerk. Met name aan de hand van statistische kansberekening, probeert de jongeman dan ook een formule uit te werken om te berekenen of verhuizen naar een ander land dan ons thuisland, ons ook daadwerkelijk gelukkig zou maken.

Kaptein illustreert zijn geijkte formule aan de hand van een plastische kop-of-munt-vergelijking. Als in te voegen variabelen, neemt hij de 'verwachte waarden van geluk' in het andere land. De kans dat je in een ander land "heel erg gelukkig" wordt, is volgens Kaptein een op vier. De kans dat je er "doodongelukkig wordt" is volgens de jongeman echter evengroot. De kans dat je geluk helemaal niet verandert, bestaat echter ook. De kans dat alles bij het oude blijft, is volgens Kaptein zelfs groter dan die van de andere twee scenario's, met name een op twee.

Om te berekenen hoe gelukkig je in het andere land 'hoogstwaarschijnlijk' zal worden, moet je volgens Kaptein niet meer of minder doen dan het gemiddelde van alle ingevoerde waardes berekenen. En wat blijkt? Dat we onze koffers best niet al te snel vanonder het stof halen.

Bron: De Morgen
Link: http://www.demorgen.be/wetenschap/m...ukkig-a2145768/
Datum: 9/12/2014

Mening: Het is veel mensen hun droom om later in een warm land van hun verdiende pensioen te gaan genieten. Toch zijn er ook veel mensen die dit zeggen, maar natuurlijk nooit de stap zetten om te verhuizen naar het buitenland, want dat is natuurlijk geen klusje dat op 1,2,3 geklaard is. Je moet natuurlijk op huizenjacht gaan in het buitenland, en er wacht je ook heel wat papierwerk.
Eens je daar bent doorgeworsteld, en je dan eindelijk kunt vertrekken, is je goesting misschien al wel over.
Uit het onderzoek blijkt dat we namelijk niet sneller gelukkiger worden in een ander land.
Ondanks alles wat er gezegd wordt, is ons eigen landje misschien toch zo slecht nog niet.

Laatst aangepast door valerie.w*ls : 9th December 2014 om 08:38.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2014, 09:34
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Het lijkt me sterk dat er een formule is gevonden die kan bepalen hoe gelukkig of ongelukkig je gaat zijn in de toekomst mits het aanpassen van een aantal variabelen, in dit geval verhuizen naar het buitenland.
Ik heb zelf het plezier gehad om bijna 4 jaar in de bergen in Zwitserland te mogen wonen. Ik was daar veel gelukkiger als hier, op bepaalde vlakken dan toch... De natuur en mijn vrijetijdsbesteding bv waren daar misschien wel 25x beter en boeiender etc dan in ons Belgenland. Maar het feit dat je daar wel wat vrienden maakt weegt dan weer niet op tegen het missen van je familie en vrienden in België. Moest ik morgen de kans krijgen om terug te gaan, ik zou geen halve seconde meer twijfelen (denk ik). Je moet wel karakter hebben om gelukkig te kunnen zijn in het buitenland denk ik. Want in het begin is alles daar natuurlijk boeiender en nieuwer enz. Maar na een tijdje begint je leven daar ook zijn alledaagse gangetje te gaan, mis je verjaardagen, begrafenissen, trouwfeesten en kerstdagen in je thuisland, dan wordt het moeilijk. Maar aan iedereen, moest je ooit de kans krijgen om voor een tijdje naar het buitenland te kunnen gaan werken of wonen, grijpen die kans!
Maar om af te sluiten toch nog even dit, er bestaat geen formule om aan te tonen of je gelukkig gaat worden of niet, dat is je reinste onzin volgens mij!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.