actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 14th November 2005, 09:15
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
The Web site, the same one that has posted claims of responsibility for terrorist attacks including the July 7 bombings in London

hoe komt het dat die site nog on line is?
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 14th November 2005, 12:38
Tinne Cools Tinne Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Ranst
Posts: 13
Wie zit hierachter?

Omdat ik het de afgelopen maanden super maar dan ook superdruk heb, werd het volgen van de actualiteit bij mij beperkt door de dagelijkse nieuwsuitzendingen op de radio. Niet veel soeps natuurlijk. Door de naderende Mavoles, ben ik echter weer even druk aan het surfen, op zoek naar interessante actua...

Je kan er niet naast kijken natuurlijk: de rellen in Parijs die zich blijkbaar ook uitbreiden naar ons landje. Ik heb deze voormiddag al heel wat gelezen en steeds duikt dezelfde vraag op: Wie is hiervan de aanstoker?
Ik begrijp heel goed dat die Franse jongeren ontevreden zijn en die ontevredenheid op een bepaalde manier willen uiten, maar ik geloof nooit dat deze "massa-opstand" niet georganiseerd is.
Het lijkt me erg sterk dat jongeren van een jaar of 15 een auto in brand steken en dat plots ŕlle jongeren dat voorbeeld volgen.
Volgens mij zit hier iets of iemand achter...

Maar wie?
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 14th November 2005, 17:21
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door bram willems
The Web site, the same one that has posted claims of responsibility for terrorist attacks including the July 7 bombings in London

hoe komt het dat die site nog on line is?


Omdat het orgaan Icann, dat de domain names beheert, voor honderd (en tien) procent voor vrije meningsuiting is. En ik sta hierachter.
Het is aan anderen (fbi, cia, mi6, whoever) om zo'n sites van het net te halen, maar dat is niet zo makkelijk als ze ergens in Palestina, Indonesië of Rusland op een server staan.
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 14th November 2005, 22:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Chiracs oplossing...

Chirac wil crisis in voorsteden oplossen met burgerdienst


De Franse president Chirac tijdens zijn toespraak maandagavond.De Franse president Jacques Chirac heeft maandag in een televisietoespraak tot de Franse bevolking de oprichting van een vrijwillige burgerdienst aangekondigd die betrekking heeft op 50.000 jongeren in 2007. Dat moet helpen de crisis in de voorsteden op te lossen.


"Om de jongeren beter te helpen, vooral diegenen die in moeilijkheden verkeren of geen werk vinden, heb ik beslist een vrijwillige burgerdienst op te richten waarbij begeleiding en vorming samen zullen lopen. Het betreft 50.000 jongeren in 2007", zei Chirac.

Doel van de overheid is er tegen eind 2006 30.000 jongeren van te laten genieten, om in 2007 50.000 jongeren te bereiken. De vrijwillligers kunnen in verschillende beroepen aan de slag: defensie (10.000 jongeren eind 2006, 20.000 eind 2007), politie (5.000 jongeren in 2007), milieu, gezondheid, cultuur en het verenigingsleven.


Ouders straffen

Voorts zei de Franse president dat het gerecht niet zal verzwakken tegen de jongeren die hebben deelgenomen aan de nachtelijke incidenten in de voorsteden. Chirac wil de gezinnen straffen die weigerden hun verantwoordelijkheid als ouder op te nemen. De president zei ook dat "de toepassing van de regels van gezinshereniging nauwkeurig moeten gevolgd worden" en "dat de strijd tegen illegale immigratie en de mensenhandel die dat veroorzaakt, zal opgevoerd worden".


Weblog HLN, 14/11/05 21u07
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 15th November 2005, 09:49
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: zandhoven
Posts: 93
geld en cultuurverschil

Ik denk dat met geld en jobs de problemen niet zijn opgelost, het is een stap in de goede richting maar nog maar een kleine stap. Ik denk dat men moet proberen de culturen meer door elkaar moet laten lopen. Hiermee bedoel ik, de Duitsers bij de immigranten en de immigranten bij de Duitsers. Ik ben ook tegen voor al die mensen. Ik denk al ze dat doen, dat ze nog verder uit elkaar gaan groeien. Ik ben het ermee akkoord dat het niet juist is wat ze deden (auto's in brand steken,...), maar de regering heeft ook fouten gemaakt. Ze steken ze allemaal in een krot, ze geven ze onderwijs. Maar daar kijkt niemand naar.
Met citaat antwoorden
  #26  
Oud 15th November 2005, 11:43
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
eindelijk wat rustiger???

In Frankrijk is het ook de negentiende nacht op rij tot straatgeweld in de voorsteden gekomen, maar het aantal brandstichtingen neemt af. Volgens het nationaal politiebestuur gingen in heel het land 215 auto's in de vlammen op en werden 71 personen gearresteerd.

De politie sprak van een terugkeer "naar een quasi normale toestand". Sinds het begin van de ongeregeldheden op 27 oktober brandden in de Franse satellietsteden meer dan 8.800 voertuigen uit en werden meer dan 2.800 relschoppers opgepakt. De Franse president heeft in verband met het jongerengeweld de oprichting van een vrijwillige burgerdienst aangekondigd. Daarmee zouden tegen 2007 zowat 50.000 jongeren uit de probleemwijken geholpen kunnen worden. (kva)
bron: msn nieuws


gaat het nu eindelijk wat kalmeren? het zou goed zijn,de Franse regering en Europa hebben nu toch al inspanningen gedaan om meer geld beschikbaar te maken op korte termijn, zo zouden er nieuwe woonblokken komen maar verschuift dit het probleem niet alleen?
Bij het begin van deze voorsteden was iedereen ook laaiend enthousiast over de nieuwe knappe infrastructuur voor de armere bevolking. Men gaat nu juist hetzelfde doen, volgens mij moet er op korte termijn, maar zeker ook op lange termijn een oplossing gezocht worden en deze gaan we toch vooral vinden bij werkgelegenheid, onderwijs,....
voor werkgelegenheid heeft men een tiental jaren geleden in Frankrijk een schitterende maatregel gevonden: mensen die werk beschikbaar maken voor de mensen uit de voorsteden kregen een forse belastingsvermindering... Moest deze maatregel nu niet in de ijskast beland zijn dan zouden alle toestanden van de afgelopen weken mss niet gebeurd zijn...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.