actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2013, 19:31
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
Noord-Korea dreigt met ‘totale vernietiging' Zuid-Korea

Noord-Korea heeft Zuid-Korea bedreigd met de ‘totale vernietiging' tijdens een VN-conferentie over ontwapening. Na de kernproef van vorige week kan het land verdere stappen nemen, klinkt het.
‘Zoals het gezegde gaat, een pasgeboren puppy kent geen angst voor een tijger', zei de Noord-Koreaanse diplomaat Jon Yong Ryong op de conferentie. ‘Het onberekenbare gedrag van Zuid-Korea zou enkel zijn finale vernietiging inluiden.'

Andere landen reageerden geschokt. Zulke uitspraken zijn ‘totaal ongepast', zei de Britse ambassadeur Joanne Adamson, die vond dat de discussie met Noord-Korea in de verkeerde richting ging.

‘Het kan niet dat we uitspraken doen die aan de mogelijke vernietiging van een lid van de VN refereren', zei ze.

De Spaanse ambassadeur zei dat hij stomverbaasd was, en dat de uitspraak een inbreuk lijkt van het internationaal recht.

Na de Noord-Koreaanse kernproef vorige week waarschuwde Zuid-Korea dat het de geïsoleerde staat kan aanvallen als het zich bedreigd voelt.

Bron: Standaard.be

Mening: Ik maak mij sterk zorgen over deze uitspatting van Noord-Korea, tenslotte hebben ze inderdaad al een felomstreden kernproef gedaan. Het zou dus inderdaad wel eens kunnen dat ze nog meer kernwapens hebben. Hiernaast mogen we natuurlijk ook niet vergeten dat deze twee landen officieel nog op voet van oorlog leven. Een bedreiging van die omvang van een land in oorlog, lijkt me aangewezen om serieus te nemen. Ondanks alles kan ik toch ook niet anders dan zeggen dat het moedig is van Noord-Korea om, ondanks alle sancties die ze al hebben, deze uitspraak te doen. Alleszins zal de toekomst meer duidelijkheid brengen in deze situatie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd February 2013, 10:58
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Ik zie het nog wel niet gebeuren dat Noord-Korea Zuid-Korea echt zou vernietigen (wat ze wel kunnen, aangezien ze hier genoeg kernwapens voor hebben). Maar als ze dit zouden doen, dan zou direct zowat heel de wereld oorlog verklaren aan Noord-Korea. Dat zou dus pure zelfmoord zijn.
Het land houdt geen rekening met de rest van de wereld en dat is wel best beangstigend te noemen. Maar tot een echte confrontatie gaat het denk ik wel niet komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.