actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2013, 11:05
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
Jongeren slaan man halfdood voor plezier

Beveren werd zaterdagochtend opgeschrikt door een zwaar geval van zinloos geweld. Twee jongeren van 19 en 20 jaar gingen er een toevallige voorbijganger te lijf, roofden zijn portefeuille en lieten hem voor dood achter in een kerkportaal. "We hadden eens zin om iemand te overvallen", bekende één van hen doodleuk aan de politie, schrijft Het Laatste Nieuws.

Slachtoffer Dimitri Vercauteren (33) werd rond 5.30 uur aangetroffen met verschillende breuken in z'n gezicht. Hij liep inwendige bloedingen op en verkeerde een tijdje in levensgevaar. De politie kon daders Olivier M. (20) en Mario B. (19) al snel oppakken in de buurt. Eén van hen verklaarde botweg dat ze "gewoon eens zin hadden om iemand aan te pakken." Dat werd dus de voor hen totaal onbekende Dimitri Vercauteren.

Beide daders waren wellicht onder invloed van drugs en kwamen eerder al in aanraking met de politie.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...r-plezier.dhtml

__________________________________________________ _______________

Dit soort gebeurtenissen zijn wel erg onrustwekkend. Een onschuldige en onbekende man overvallen is al erg. Hem Daarna ook nog eens voor dood achterlaten is onaanvaardbaar. De reden van de jonge overvallers is 'we hadden er gewoon eens zin in'. Is dit de maatschappij van vandaag? Soms vraag ik me wel eens af of jongeren nog wel worden opgevoed. Nu blijkt dat deze jongens al een keer in aanraking zijn gekomen met de politie en onder invloed waren, begrijp ik niet hoe dit kon gebeuren. Zwaardere sancties geven en hen wat langer in de gevangenis stoppen is misschien niet de ideale oplossing maar het zou kunnen dat ze minder snel tot zware misdrijven worden aangezet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th April 2013, 15:39
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Waarom toch? Is het zo ver gekomen met onze maatschappij dat verveling een excuus is om iemand het ziekenhuis in te slagen? Stoned of dronken zijn is voor mij dan ook geen excuus voor zinloos geweld. Deze twee jongeren hebben gekozen om zo stoned te worden dus zijn zij ook verantwoordelijk voor het gedrag dat ze stellen terwijl zij onder invloed zijn maar jammer genoeg lijkt het hen niet veel te kunnen schelen. Ik denk dat in dit geval een paar maanden gevangenisstraf of een werkstraf geen verschil zal maken in het toekomstige gedrag van de twee daders, er moet een straf gegeven worden die hen doet inzien dat hun gedrag fout is en niet aanvaard wordt door de maatschappij. Wat die straf dan moet zijn zou ik ook niet weten want hoe kan je iets aan iemand duidelijk maken als die toch niet wil luisteren?
__________________
Kunst is iets wat daar begint, waar het kunnen van de meesten ophoudt. A.O. Weber
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.