actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2014, 12:24
Sara.S*eele Sara.S*eele is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 27
Wordt provincie Antwerpen Midden-Brabant?

N-VA, CD&V en Open Vld willen de provincie Antwerpen omdopen in Midden-Brabant wanneer de stad Antwerpen zich zou ontvoogden van de provincie.

Het regeerakkoord laat toe dat de grootsteden Antwerpen en Gent zich volledig ontvoogden van de provincies. In de praktijk komt het erop neer dat ze uit het provinciale verband stappen. Antwerpen ligt dan de facto buiten het provinciale werkingsgebied. Om verwarring te vermijden is deze evolutie het juiste moment om onze provincie een nieuwe naam te bezorgen’, zeggen de drie Vlaamse parlementsleden Kris Van Dijck (N-VA), Koen Van den Heuvel (CD&V) en Bart Somers (Open Vld).

Het trio pleit ervoor om onze grootste provincie om te dopen tot provincie Midden-Brabant. ‘Een historische referentie die veel beter de verscheidenheid van onze regio vat dan de naam van de grootste Vlaamse stad. Deze benaming liet ook niet altijd een vanzelfsprekende identificatie met het provinciale niveau toe. In sommige subregio’s was dit niet evident,’ klinkt het in een persbericht.

De drie Vlaamse parlementsleden geloven dat het moment dat Antwerpen effectief ontvoogd wordt dit het juiste moment is om deze nieuwe naam te adopteren. Ze willen het debat over de beleidsbrief gebruiken om deze naamdiscussie op de agenda te plaatsen.

Bron:De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20141113_01373154

Mening: Het lijkt mij wel logisch dat wanneer de grootstad uit het provinciale verband stapt dat ook de naam verandert. De andere steden en gemeenten hebben dan nog weinig met de stad Antwerpen te maken. De naam zelf verwijst naar historische achtergronden, wat ik wel goed gevonden vind. Het gaat denk ik alleen een beetje moeilijk worden om de naam te veranderen en het volk het te laten accepteren. Vooral de Antwerpenaars gaan moeilijk doen omdat "hun parking" verdwijnt.
Vlaams - Brabant krijgt zo nogal al een vreemde naam omdat Midden - Brabant even Vlaams is als Vlaams - Brabant.

Laatst aangepast door Sara.S*eele : 13th November 2014 om 12:39.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2014, 11:18
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Wordt procinie Antwerpen Midden-Brabant?

Mijn mening:
Om eerlijk te zijn snap ik niet waar die politiekers zich nu weer mee zitten bezig te houden. Volgens mij zijn er veel grotere en serieuzere problemen in Vlaanderen waar ze beter hun hoofd over zouden breken dan de naam van de provincie Antwerpen.
Ik stel dus voor aan al die politiekers dat ze zich eerst bezig houden met een oplossing te vinden voor de serieuze problemen en zich dan bezig houden met futiliteiten als een naam voor een provincie.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th November 2014, 19:09
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
Ik ben het volledig eens met Dide. Ik begrijp niet goed waarom men zich met zulke zaken bezighoudt. Er zijn volgens mij wel belangrijkere thema's waarover gedebatteerd kan worden!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th November 2014, 11:36
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Wat een belachelijk idee! Net nu er allerlei crisissen zijn omtrent de pensioenleeftijd en alle veranderingen die de regering wil doorbrengen, gaat men zich met zulke belachelijke ideeën bezighouden? Komaan seg! Het volk komt in opstand, geeft duidelijke signalen weer dat er iets moet veranderen. In plaats van zich bezig te houden met de mening van het volk en misschien toch eens te overleggen gaan ze zich bezighouden met dit idioot idee? Er zijn echt wel belangrijkere zaken te doen hoor! Antwerpen heeft altijd Antwerpen geweest, waarom nu plots veranderen? Iedereen vindt dit trouwens een belachelijk idee.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th November 2014, 12:48
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 109
Net als de vorige reacties denk ik ook dat de politici zich beter zouden bezig houden met dingen die er wel toe doen. Er zijn op de moment zo veel zaken waar iets aan moet gedaan worden: besparingen, armoede in België,... Nee, ze steken hun tijd in futiliteiten die nergens toe doen. Schandalig vind ik dat. Bovendien zal het niet gemakkelijk zijn om een naamsverandering in te voeren. Eerst en vooral is er de bevolking die zich niet zo makkelijk kan aanpassen. Dat zien we wel aan de stakingen nu. Daarbij heb ik ook gehoord dat hiervoor een wijziging in de grondwet nodig is. Gaat dat dan allemaal zo gemakkelijk? Ik hoop dat er nog verstandige politici zullen opstaan die ervoor kunnen zorgen dat de echt belangrijke zaken eerst behandeld worden. Er zijn genoeg zaken die prioritair moeten zijn, laat deze zaken dan ook als prioritair behandeld worden, alstublieft!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.