actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 15:38
aline.n*terman aline.n*terman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 56
Restaurant wordt volledig gerund door robots

Restaurant wordt volledig gerund door robots

Volgens de eigenaar van dit restaurant in de Chinese provincie Zheijang zal deze investering hem in de toekomst heel veel kosten besparen. Bovendien zullen de klanten geen last meer hebben van onbeleefde obers. Of de charme van bediening door echte mensen dan niet verloren gaat, is een andere vraag

Waar anders dan in China vervangt een restaurantuitbater zijn personeel door robots. De 48-jarige Lu Dike is ervan overtuigd dat zijn robots een schot in de roos zullen zijn. Elke robot is voorzien van een sensor die voorkomt dat hij tegen een muur of tegen een klant botst. Bovendien kan een robot maar liefst 40 zinnen formuleren. Zo kan hij orders van de klanten opnemen en doorgeven aan de keuken.

Zien we binnenkort ook robots in het Hof Van Cleve of De Karmeliet?

bron: http://www.demorgen.be/nieuws/resta...obots-a2145403/

eigen mening: De mate waarin deze robots kunnen functioneren is, denk ik, nog te beperkt op echt aan te slaan. Ik werk zelf in een restaurant, dus ik spreek uit ervaring, als ik zeg dat ik meer dan 40 zinnen in mijn repertoire moet hebben om op vragen kan klanten te kunnen antwoorden. Een deel van de culinaire ervaring is ook gewoon het menselijk contact. Als dit weg valt kan je even goed thuis eten laten bezorgen. Ik vind dit dan ook een stap te ver. Dat terzijde is dit op economisch vlak ook geen gunst. Als uiteindelijk meer restaurateurs dit zouden gaan doen zullen er veel ontslagen vallen. Een land zoals China kan nog meer werkloze mensen wel missen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2014, 18:31
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: herenthout
Posts: 97
Ik denk ook dat het nog heel lang gaat duren vooraleer robots massaal arbeiders gaan vervangen, zeker in de horeca. Robots kunnen alleen dingen doen die extreem stereotiep zijn en geen honderd verschillende soorten handelingen tegelijk vergen. Mensen hebben goede improvisatievaardigheden en gezond verstand en ingenieurs hebben geen idee hoe ze deze vaardigheden kunnen implementeren bij robots. Wat je wel al kan zien is bijvoorbeeld dat menukaarten vervangen worden door I-pads. In Azië en de VS begint dit redelijk populair te worden maar hier gaat het nogmaals over vernieuwing in materiaal en niet in werkkrachten dus hier maak ik me niet echt zorgen over.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.