actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2011, 14:45
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Dodelijke aanslag in Luik

Dodelijke aanslag in Luik

Op de Place Saint-Lambert in Luik heeft een man een aantal granaten gegooid naar een bushalte. Er zou minstens één dode zijn. De dader van de aanslag zou zelfmoord hebben gepleegd. Ondertussen meldt persagentschap Belga dat er nog steeds geschoten zou worden in het centrum.
Volgens de eerste berichten heeft een veertiger omstreeks 12.30 uur een aantal granaten gegooid naar een bushokje op de Place Saint-Lambert. Er werden 4 zware explosies gemeld, gevolgd door geweerschoten. Verschillende media meldden dat de daders met Kalasjnikovs vuurden.

De man zou nadien zelfmoord hebben gepleegd. Justitie bevestigde een dodelijk slachtoffer. Er zouden volgens VRT een vijfentwintigtal gewonden zijn, waarvan meerdere er ernstig aan toe zijn.

Meerdere media verklaarden dat er al een tweede slachtoffer bezweken is, maar dat werd nog niet door officiële bronnen bevestigd. Le Soir en Associated Press maken melding van een tweejarig meisje zich momenteel tussen leven en dood bevindt in een nabijgelegen ziekenhuis.

De Luikse burgemeester Willy Demeyer bevestigde dat drie personen hebben geprobeerd uit het justitiepaleis te ontsnappen. Naast de zelfmoordenaar zou volgens La Meuse een persoon opgepakt zijn, een andere zou nog voortvluchtig zijn.

De voortvluchtige zou tijdens zijn vlucht schoten gelost hebben in het centrum van Luik. Belga verspreidde het bericht dat er een uur na de aanslag nog steeds schoten te horen waren.

Centrum Luik ontruimd

De hulpdiensten zijn met 10 ziekenwagens ter plaatse en er cirkelt een helikopter boven de omgeving van de Place Saint-Lambert. Het medisch rampenplan werd afgekondigd. Het centrum van Luik is helemaal afgesloten. In het Luikse justitiepaleis werd een medische hulppost ingericht.

De meldkamer ambulancezorg in Luik vroeg om extra ambulances, waarop drie ambulances vanuit Nederlands Limburg werden gestuurd. Dat bevestigde Harry Coenen, hoofd meldkamer ambulancezorg van de GGD Zuid Limburg in Nederland. Een officier van dienst zal helpen bij de coördinatie.

Het Academisch Ziekenhuis Maastricht staat ondertussen paraat voor het geval er vanuit Luik gewonden naar Maastricht worden vervoerd. Volgens woordvoerder André Leblanc hebben de Luikse autoriteiten dat gevraagd.

Winkels binnen de veiligheidsperimeter werden gesloten, een aantal klanten zou zich nog in de zaken bevinden. De politie raadde de mensen in het centrum ook aan zich te verschansen in omliggende boetieks en supermarkten.

Er zouden ook problemen zijn met het gsm-netwerk in de omgeving van het centrum.

Alle bussen van de TEC werden door de politie gevraagd het stadscentrum te verlaten. Al het openbaar vervoer wordt verzocht buiten het centrum te blijven.

Crisiscentrum Binnenlandse Zaken

Het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken neemt voorlopig geen maatregelen. Dat verklaarde woordvoerder Peter Mertens. 'We zijn op dit moment via onze kanalen informatie aan het verzamelen om een duidelijk beeld te krijgen op de situatie. Nadien bekijken we of er maatregelen nodig zijn.'

Bron: www.standaard.be

Wat bezielt zo iemand toch om onschuldige mensen aan te vallen? Deze man, samen met nog twee anderen, zou ontsnapt zijn uit het justitiepaleis, maar verder krijgen we geen informatie waarom deze mannen hier waren. Gaat het misschien om een blunder in de beveiliging en mogen we daarom niet meer weten?
We mogen volgens mij ook van een klein wonder spreken dat er maar één (bevestigde) dode is gevallen, met vier granaten weet je maar nooit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2011, 15:35
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Ik wilde deze ook juist gaan posten.

Momenteel spreekt men al van 64 doden en de dader zou een zekere Nordine Amrani zijn die zelfmoord heeft gepleegd na de aanslag. Wat bezielt deze mensen? Hier zijn gewoon geen woorden voor? Waarom werden mensen niet eerder gewaarschuwd dat deze gevaarlijke jonges er rond liepen?
En wat bezielt de daders om onschuldige mensen mee in hun eigen dood te nemen?
Dit gaat de multiculturele samenleving zeker niet bevorderen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2011, 19:14
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
33-jarige Luikenaar richt bloedbad aan: 4 doden en 75 gewonden

33-jarige Luikenaar richt bloedbad aan: 4 doden en 75 gewonden


De aanslag in het centrum van Luik, op de Place Saint-Lambert, heeft dinsdag aan vier personen het leven gekost. Het betreft twee tieners, een bejaarde en de dader zelf. Er vielen daarnaast ook 75 gewonden. De aanslag in Luik blijkt het werk te zijn van één enkele dader en heeft niets te maken hebben met een lopende rechtszaak of een terroristische daad.
In tegenstelling tot eerdere berichten zou de aanslag slechts het werk zijn van één dader. De man kwam zelf om het leven. Het pleegde zelfmoord. Aanvankelijk werd ook bericht dat het om een ontsnappingspoging uit het justitiepaleis ging, maar dat ontkent het Crisiscentrum Binnenlandse Zaken nu.

33-jarige dader

De identiteit van de dader is inmiddels bekend. Het gaat om de 33-jarige Nordine Amrani, een man met een zwaar gerechtelijk verleden. Op zijn strafblad stonden onder meer veroordelingen voor zedenfeiten, heling en wapenbezit. Daarnaast werd destijds bij hem een cannabisplantage ontmanteld.

Vandaag zou hij zich gaan moeten verantwoorden voor een andere zaak op het justitiepaleis in Luik. In plaats van het gerechtsgebouw binnen te wandelen kwam hij aangereden met zijn camionette en richtte op het plein voor het gerecht het bloedbad aan met granaten en twee vuurwapens. Zijn motief blijft voorlopig onbekend. Mogelijk handelde hij dan ook uit haatgevoelens tegenover de rechtstaat.

Het appartement van de dader in Luik wordt dinsdagavond onderzocht.



Kerstmarkt

Op de Place Saint-Lambert was net een kerstmarkt aan de gang. Amrani maakte gebruik van explosieven van het type thunderflash en een kalasjnikovgeweer. De man pleegde zelfmoord na zijn raid.

Er brak paniek uit en de winkels in de omgeving zijn gesloten. De Place Saint-Lambert is hermetisch afgesloten omdat er nog granaten zouden liggen. Die moeten eerst onschadelijk gemaakt worden. Het medisch rampenplan is afgekondigd.

Verschillende gewonden van de aanslag zijn naar meerdere ziekenhuizen in de buurt van Luik overgebracht.

Onder andere in het universitair ziekenhuis van Sart-Tilman werden verschillende gewonden binnengebracht. Een van hen, een 20-jarige jongeman, liep een zwaar schedeltrauma op en is er erg aan toe. Zo werd vernomen bij de verantwoordelijke van de spoeddienst van het ziekenhuis.

Het gsm-verkeer in de stad ondervindt hinder. De stad Luik heeft een crisisnummer vrijgegeven: 0800 94 000.

Maatregelen

De politie en het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD) evalueren ondertussen de toestand en zullen - op basis van deze evaluatie - mogelijk beslissen over te nemen maatregelen.

De ontmijningsdienst DOVO is ter plekke en de het omgeving van het plein is nog steeds afgezet omdat er mogelijk nog explosieven aanwezig zijn op de plaats van het onheil.

Premier en koning ter plaatse

Premier Elio Di Rupo, minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet en Waals minister-president Rudy Demotte gaan naar Luik.

Bron: www.gva.be

Op het nieuws wordt nu gezegd dat er reeds 4 doden zijn en 133 gewonden zijn. De man had zijn tijdstip wel goed uitgekozen. Er was een kerstmarkt gaande en de jongeren die examens hadden kwamen net van school om daar op het plein hun bus naar huis te nemen. Je vraagt je af wat zo iemand bezielt. Daarnaast is het ook heel laf dat de dader ook zelfmoord pleegt nadat hij heel Luik op zijne kop heeft gezet. Zo zal hij nooit gestraft kunnen worden voor zijn daden. Sterkte aan iedereen die er iets mee te maken heeft!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th December 2011, 19:49
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 91
Als je het mij vraagt is dit het gevolg van een leemte in het strafrechtsysteem van België, deze man is vervroegd vrijgelaten. Als we kijken naar zijn gerechtelijk verleden stel ik mij de vraag hoe er beslist kon worden deze persoon na twee derde van zijn straf vrij te laten. Het in bezit hebben van meer dan 2800 cannabisplanten en tientallen wapens bezorgde deze man een celstraf van 58 maanden (4 jaar en 10 maanden). Dit lijkt me bitter weinig voor de feiten waar hij voor veroordeeld werd.
Wat deze man bezielde zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar ik blijf erbij dat hij niet vervroegd had mogen vrijkomen. Hem op voorhand vrijlaten is volgens mij gewoon vragen om extra problemen?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 13th December 2011, 19:58
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Update: Dodental aanslag Luik loopt op tot vier

Er zijn vier doden gevallen bij de aanslag van dinsdag in Luik. Dat bevestigde de procureur van Luik. Er werden ook 123 gewonden geteld. De aanslag is het werk van één dader.
De chaos in Luik begon omstreeks half één. Nordine Amrani, die gekend is bij het gerecht wegens verschillende feiten in verband met drugs en wapenbezit, opende rond de middag het vuur op de omstaanders op de Luikse place Saint Lambert. Het was op dat moment zeer druk op de place Saint Lambert in het Luikse stadscentrum, waar in deze periode ook een kerstmarkt plaatsvindt.

Amrani gooide drie granaten van aan het Luikse justitiepaleis en opende vervolgens het vuur op de menigte met een FAL-geweer. Daarna kwam hij zelf om. Het is nog niet duidelijk of hij zichzelf van het leven benam met de revolver die hij bij zich had, of dat hij stierf na het ontploffen van een granaat.

De aanslag werd gepleegd door één dader. Dat werd bevestigd door minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet. Er is ook geen verband met een vermeende ontsnappingspoging uit het Luikse justitiepaleis waar op dit moment een banditismeproces doorgaat.

Dodental blijft op vier

De officiële balans van het drama staat nu op vier doden, waaronder de dader. Dat meldde de procureur des konings van Luik, Danièle Reynders aan RTL. Zij bevestigde dat de dodelijke slachtoffers 15, 17 en 75 jaar oud waren. De 15-jarige jongen stierf ter plaatse, de andere tiener, een andere 17-jarige jongen overleed in het ziekenhuis.

Burgemeester Demeyer verklaarde dat de twee tieners studenten waren die op het moment van de feiten terugkeerden van hun examens.

Er vielen ook 123 gewonden. De meesten zijn slechts lichtgewond of in schok, maar enkelen onder hen zijn er erg aan toe. De meeste slachtoffers gingen naar ziekenhuizen in de buurt van Luik, maar ook het Academisch Ziekenhuis Maastricht ving enkele gewonden op.

Le Soir berichtte dinsdagavond dat een twintigjarige jongeman, die zwaargewond werd binnengebracht in het ziekenhuis van Sart-Tilman, daar bezweken is aan zijn verwondingen. Dat bericht bleek echter niet te kloppen.

Le Soir en Associated Press maakten verder melding van een tweejarig meisje dat zich momenteel tussen leven en dood bevindt in een nabijgelegen ziekenhuis.

Koning komt steun betuigen

Koning Albert II en koningin Paola zijn naar het Luikse provinciehuis gegaan om hun steun te betuigen aan de slachtoffers. Ook Premier Elio Di Rupo (PS) en minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) zijn ter plaatse. Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) zou nog naar Luik komen voor een onderhoud met de vorst.

Dader was bekende van het gerecht

Over de motieven van de 33-jarige Nordin Amrani bestaat nog geen duidelijkheid, maar het gerecht gaat ervan uit dat hij een soort ‘wanhoopsdaad’ pleegde. Amrani was voorwaardelijk vrij en moest zich dinsdagochtend eigenlijk aanmelden bij de politie.

Amrani, die zijn paspoort op zich droeg, heeft geen enkele link met terroristische organisaties.Hij werd drie jaar geleden veroordeeld tot een gevangenisstraf van bijna vijf jaar en een boete wegens cannabisteelt en wapenbezit.

Volgens Le Soir staat de auto van Amrani nog op de Place Saint-Lambert en zal de ontmijningsdienst Dovo de wagen gecontroleerd laten ontploffen.

Speurders doorzochten ondertussen Amrani's woning. Ook daar werd achteraf de ontmijningsdienst opgeroepen.

Centrum Luik ontruimd

Onmiddellijk na de feiten werd de Place Saint-Lambert hermetisch afgesloten. De hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse. Het medisch rampenplan werd afgekondigd. In het Luikse justitiepaleis werd een medische hulppost ingericht.

Ook vanuit Nederland werden een aantal ambulances naar Luik gestuurd. De Civiele Bescherming van Crisnée is aanwezig om de andere reddingswerkers te versterken en logistiek te ondersteunen

Alle bussen van de TEC werden na de aanslag door de politie gevraagd het stadscentrum te verlaten. Al het openbaar vervoer wordt verzocht buiten het centrum te blijven. Omstreeks 16 uur kwam het openbaar vervoer terug op gang in Luik.

Er zouden korte tijd problemen geweest zijn met de netwerken van Proximus en Mobistar in de omgeving van het centrum.

Crisiscentrum Binnenlandse Zaken

Het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken neemt voorlopig geen maatregelen. Dat verklaarde woordvoerder Peter Mertens. 'We zijn op dit moment via onze kanalen informatie aan het verzamelen om een duidelijk beeld te krijgen op de situatie. Nadien bekijken we of er maatregelen nodig zijn.'

De stad Luik opende een noodnummer 0800/94.00.0

Bron: DS: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111213_122

Opinie:
Ik hoop dat dit de laatste cijfers zijn en dat het dodental niet nog verder oploopt. Dit is een dramatische dag voor Luik en het is zeer erg wat er gebeurd is. Je kan dan ook alleen maar steun betuigen aan de slachtoffers en de families op dit moment.

Toch maak ik mij soms al kwaad als ik de fora lees van De Standaard en HLN. Mensen spreken alweer over "een failliet van links", "fout van de multiculturele samenleving", "zwaardere straffen" etc. Allemaal mensen die niet verder denken dan hun neus lang is en uitgaan van een domme kleutermoraal: zwaardere straffen = minder misdaad. Ik word hier moedeloos van. Wanneer gaan mensen nu eens aanvaarden dat de multiculturele samenleving een feit is. Wat rechtse partijen doen is ontkennen en dat maakt heel de situatie erger. Ook het feit dat de straffen niet zwaar genoeg zijn is een domme opmerking. Het gevangeniswezen moet zorgen voor de herintegratie van gedetineerden. Wat we nu doen is ze wegsteken en er niet meer naar omkijken. Dan verwachten we dat ze opeens goed zullen zijn en de misdaad hebben afgezworen? Deze man had een strafblad en een lang. Waarom kijken we niet naar de Scandinavische landen, waar een gevangenis menswaardig is en dient tot herintegratie. Het recidivisme daar is veel kleiner. Maar blijkbaar kicken deze domme rechtse mensen op gevangenissystemen zoals het Amerikaanse, waar het recidivisme juist heel hoog ligt. Mensen snappen het grote plaatje niet volgens mij.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 13th December 2011, 21:28
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Ik vraag mij echt af wat mensen bezield om anderen mee in hun miserie te sleuren. Ik begrijp dit echt niet. Oke, de dader had een gerechtelijk verleden en hij stond in slechte papieren bij het gerecht maar is dit dan een reden om andere mee te sleuren in zijn daden en zijn miserie?! Bovendien vind ik het heel erg laf en laag om eerst mensen te verwonden, angst aan te jagen en te doden om dan uiteindelijk jezelf van het leven te beroven. Laffer dan dat kan je niet zijn! Op het nieuws zei men dat het wellicht gaat om een wraakactie naar het gerecht en justitie toe, omdat het op het plein van het justitiepaleis gebeurde. Dit maakt het hele gebeuren nog onbegrijpelijker vind ik.
Ik kan het echt niet vatten dat er mensen rondlopen die zo uit zijn op wraak dat ze er zelfs andere mensenlevens voor stuk maken...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 14th December 2011, 00:47
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
Na de opinie van Jens Mangelschots enkele malen te lezen kan ik hem wel volgen!
Men moet verder kijken dan de neus lang is, dat is een feit! Door zwaarder te straffen gaan de criminelen niet sneller minder misdaden plegen, integendeel.
Ik denk dat we allen eens moeten aanvaarden dat mensen die niet dat geluk hebben gehad, zoals wij dat kregen van hier geboren te worden, dat ook zij een kans verdienen. Net zoals wij die nu krijgen. (kom nu alsjeblieft niet af met: dan moete ze zich ook maar aan de regels houden etc.. Want dan kunnen we uren discussiëren).
Ik ben het met Jens Mangelschots eens dat onze gevangenissen moeten zorgen voor herintegratie. Er moet gesproken worden met de criminelen. Ze mogen niet zomaar in kotjes geplaats worden.. Het systeem waar wij mee werken is gewoon slecht. Het zou allemaal veel betere moeten worden opgevolgd. Maar dat kost extra werk en moeite en dat willen wij belgjes niet.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 14th December 2011, 08:50
sarah.renders sarah.renders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vlimmeren
Posts: 108
Huisvrouw dood aangetroffen in garage Amrani

Wellicht moeten speurders een link leggen tussen Amrani's dodelijke raid en de dood van een Luikse vrouw. De moeder van in de veertig was sinds gisterochtend 10 uur spoorloos en werd gisteravond dood aangetroffen in een garage waar Amrani vroeger zijn wapens opsloeg. De vrouw zou zijn poetsvrouw geweest zijn.
Heeft haar dood te maken met de zaak van zedenfeiten waarvoor hij gisterochtend naar het politiecommissariaat moest? Ze verdween volgens haar familie minstens twee uur voor de schietpartij. Mogelijk was een incident met de vrouw de 'trigger' waarom Amrani enkele uren later door het lint ging.

Bron: De Standaard

Eigen mening
Met dit bericht staat het dodental van de aanslag in Luik geloof ik op 6. Gisterenavond kwam er nog een bericht dat een peuter van 17 maanden in het ziekenhuis aan zijn verwondingen was overleden.
Ik schrok toch wel toen ik het nieuwsbericht las dat Amrani zijn huisvrouw als eerste zou hebben vermoord. In dit geval had hij zijn slachtoffer bewust gekozen, terwijl hij op de Place Saint-Lambert willekeurige slachtoffers maakte. In mijn ogen is hij nu niet meer enkel iemand die zich wil wreken op de maatschappij, maar ook een koelbloedig moordenaar.
Ik hoop dat het onderzoek zal uitwijzen of de huisvrouw effectief betrokken was bij de zaak in verband met de zedenfeiten, of dat ze gewoon ' in de weg stond ' bij het uitvoeren van Amrani's plan.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 14th December 2011, 20:39
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Om even te reageren op het feit dat vele mensen weer zeggen: 'Het was weeral een buitenlander die de feiten gepleegd heeft.' en omdat we het daarstraks bij onze les EMCV al over multiculturalisme gehad hebben en het feit dat je niet alle mensen, die toevallig een buitenlandse naam hebben, over dezelfde kam mag scheren. Het kan even goed telkens een gewone Belg zijn wiens stoppen doorslaan.

Amrani voelde zich geen Marokkaan en was geen moslim

Meester Jean-François Dister deed aan RTL-TVI een getuigenis over de laatste contacten met zijn cliënt Nordine Amrani. Volgens de advocaat had de dader van het Luikse bloedbad schrik dat hij terug achter de tralies zou vliegen. "Hij nam zowel maandag als dinsdag contact met me op en was zeer onrustig over een nakend politieverhoor in een onderzoek naar zedenfeiten."

Nordine vond dat het leven hem nooit enig geluk bracht en dat hij constant achtervolgd werd door justitie.

Amrani, die in voorlopige vrijheid leefde, vreesde dat hij terug naar de gevangenis zou moeten nadat de nummerplaat van zijn auto opdook in een onderzoek naar zedenfeiten. Volgens zijn advocaat schoot Amrani telkens weer opnieuw in paniek wanneer hij een onderhoud had met justitie. "Hij dacht echt dat justitie hem zocht en dat deze nieuwe zaak een samenzwering tegen hem was. Volgens mijn cliënt had justitie het echt op hem gemunt", zegt Dister.

Aardig en innemend
Maar tegelijkertijd zegt Dister dat niets er op wees dat zijn cliënt zich voorbereidde op het bloedbad dat zich gisteren op de place Saint-Lambert afspeelde. "Het blijft me nog altijd verbazen", zegt Dister aan La Dernière Heure. Amrani moest zich normaliter een uur na de gruwelijke feiten aanmelden bij de politie voor het verhoor.

Dit tegenstrijdige gedrag wordt ook door de Brusselse advocaten van de moordenaar, De Quévy en Amrani (die geen familiale band heeft met Nordine), naar voor gebracht. Zij halen in La Dernière Heure de moeilijke jeugd aan van Nordine, die van de ene naar de andere onthaalfamilie gebracht werd. "Hij was een aardig en innemend iemand. Maar het feit dat hij fel getekend was door het verlies van zijn ouders, is me altijd bijgebleven."

Voelde zich Belg
De hypothese als zou Nordine Amrani gisterenmiddag gedood hebben als fundamentalistische moslim, wijzen de De Quévy en Amrani van de hand. "Nordine voelde zich helemaal geen Marokkaan, praatte niet één woord Arabisch en was geen moslim. Hij zei ons dat hij zich een Belg voelde." Nordine Amrani zag ook het levenslicht in Elsene, waar hij op erg jonge leeftijd als weeskind opgegeven werd.

Nog volgens zijn advocaten, vond deze wapenbezetene dat het leven hem nooit enig geluk bracht en hij constant achtervolgd werd door justitie. Had hij er plots genoeg van en zette hem dat aan tot het slagveld op de place Saint-Lambert? Een plausibele theorie, al strookt die niet meteen met het feit dat hij de dag ervoor de schoonmaakster van zijn buurvrouw in een naburige loods om het leven bracht. (tma/odbs)

Bron: De Morgen online
Datum: 14/12/2011

Mening: Natuurlijk kan het nooit gerechtvaardigd worden wat deze man de stad Luik en zijn inwoners heeft aangedaan en natuurlijk is het laf dat hij zijn eigen leven heeft ontnomen maar de vele racistische opmerkingen die nu door mensen gegeven worden zijn dus absoluut niet van toepassing.

Verder ben ik ook van mening dat ons rechtssysteem grondig moet herzien worden. Het feit dat hij vrij rondliep onder voorwaarde dat hij bijvoorbeeld 'geen alcohol' mocht drinken maar wel wapens in zijn bezit zou mogen hebben vind ik een beetje absurd. Hij zou toch gecontroleerd moeten worden door een of andere instantie?

Deze hele situatie gaat mijn verstand te boven en ik leef mee met de nabestaanden van de slachtoffers en de mensen die nog steeds voor hun leven vechten...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.