actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2013, 21:32
johan.v*rmeiren johan.v*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 20
Belgische militairen keren terug uit Oost-Congo.

Na acht maanden keren de Belgische militairen die in Kindu in Oost-Congo hebben deelgenomen aan een opleidingsmissie terug naar ons land. De militairen, hoofdzakelijk van het derde bataljon parachutisten uit Tielen, hebben in totaal 677 Congolese soldaten van een elitebataljon opgeleid. Ook voor de Belgische soldaten was de missie een goede zaak, zegt commandant Luc Leclercq.
Voor de opleiding werden de Belgische soldaten ingezet via een rotatiesysteem. De missie in Kindu heeft het mogelijk gemaakt om het quasi voltallige bataljon uit Tielen (474 manschappen in totaal) te laten oefenen in tropische omstandigheden, legt Leclercq uit.

Het was niet de eerste keer dat het Belgische leger hielp met de opleiding van Congolese soldaten. Ook in de periodes 2008 en 2009 en in 2011-2012 leidden Belgische soldaten telkens één bataljon soldaten op. Vanaf januari helpt het Belgische leger met de vorming van een brigadestaf. Ook andere landen, met name de VS, China en Zuid-Afrika, hebben Congolese soldaten opgeleid.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ost-Congo.dhtml

Eigen mening: Ik ben blij voor deze mensen die zoveel maanden weg zijn van huis, dat ze eindelijk naar huis mogen. Maar ik vind het wel goed dat we het Congolese leger opleiden zodat ze bekwamer worden. Persoonlijk vindt ik dat we dit moeten doen omdat het vroeger een kolonie van ons was. Na wat de Belgen daar vroeger hebben uitgespookt vindt ik dat we dit verplicht zijn maar we moeten meer doen dan dit alleen. Ook moeten we er voor zorgen dat de mensen in Congo in betere levensomstandigheden terecht komen. Maar dan moeten we wel allemaal samenwerken om dit te laten uitkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.