actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2013, 20:30
Jente B*sters Jente B*sters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 24
Paniek in Bosnisch dorp nadat zinkgat vijver opslorpt

bron: www.hln.be

De inwoners van het Bosnische Sanica verkeren in shock nadat een zinkgat de dorpsvijver met vissen en al heeft opgeslorpt. Al wat rest is een enorme krater.

De vijver had een diameter van twintig meter en was acht meter diep, terwijl de 'afgrond' zoals de bewoners de krater noemen, vijftig meter breed is en dertig meter diep. Bovendien blijkt het fenomeen nog steeds in omvang toe te nemen.

"Ik zat naast de vijver te nippen van mijn brandewijn de dag voordat de krater zich volledig vormde", aldus Cemal Hasan. "Plots was er paniek. De vissen sprongen omhoog en een boom werd met een enorme kracht neergehaald."

Volgens wetenschappers is het niet ongebruikelijk dat vijvers pardoes verdwijnen. Het natuurlijke proces wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het uitdrogen van ondergrondse waterstromen.

De inwoners van Sanica hebben zo hun eigen theorieën. "Misschien is het wel een enorme grot die haar deuren wagenwijd heeft opengezet", suggereert Milanko Skrbic. "Of een vulkaan."

Een andere uitleg van de dorpsbewoners gaat als volgt: "De eigenaar van de vijver, die een maand geleden overleed, zei dat hij alles met zich mee zou nemen indien hij zou sterven; en dat heeft hij ook gedaan."

Volgens Husein Nanic kan het fenomeen duiden op het feit dat het einde nabij is. "Mirakels gebeuren nu eenmaal net voor 'Doomsday'", besluit hij.

Mening: Ik vind zinkputten fascinerende maar angstaanjagende fenomenen. Ik vind het gek dat de bewoners van Sanica theorieën zoeken achter dit zinkgat. Zinkputten zijn tenslotte puur wetenschappelijk te verklaren. Hopelijk voor de buurtbewoners wordt het gat niet nog groter.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.