actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2012, 20:56
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Mars tegen zinloos geweld

2500 mensen op mars tegen zinloos geweld

MERCHTEM - In Merchtem, in Vlaams-Brabant, hebben zo'n 2500 mensen meegestapt in een stille mars tegen zinloos geweld. Vorig weekend werden in de gemeente twee mannen van rond de 50 zomaar in mekaar geslagen. Eén van de slachtoffers stapte mee op, de andere ligt nog in het ziekenhuis.

De Standaard 19u39

Mening

Dit artikel heb ik gekozen omdat ik vind dat er veel te veel zinloos geweld is. We doen hier in ons land nog veel te weinig tegen dit fenomeen. Als we al zien dat er 2500 mensen meedoen aan deze mars kunnen we wel stellen dat velen onder ons dit een groot probleem vinden. Ik denk ook dat er niemand is dat tegen deze mars zou kunnen zijn. Elke normale mens is tegen zinloos geweld.

In het nieuws hoor je bijna elke dag iets van schietpartijen of gezinsdrama’s. Waar gaat de wereld toch naartoe? Is het woord ‘naastenliefde’ iets wat wij verleerd zijn? Dit zou ik zeer jammer vinden, want naastenliefde zorgt ervoor dat vele mensen zich goed kunnen voelen.

Wat ik vooral erg vind is dat sommige mensen mikken op kinderen. Wat hebben deze kinderen misdaan? Ik zag vandaag op het nieuws dat er 20 kinderen doorgeschoten waren zonder reden. Dit kan in mijn ogen niet. Mensen die dit doen moeten ze levenslang opsluiten en nooit meer vrijlaten (ook niet na 30 jaar).

Kortom, zinloos geweld is een zeer groot probleem. We moeten er samen aan werken. Als iedereen een beetje menselijk omgaat met zijn/haar medemens kunnen we dit misschien wel verminderen. Oplossen gaat we dit waarschijnlijk nooit doen, maar het is al een goed begin om het zinloos geweld te laten afnemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th December 2012, 07:21
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Mars tegen zinloos geweld

Ik volg hierin volledig de mening van Sofie. Aan de talrijke opkomst van de mensen die meelopen in deze mars, blijkt dat eigenlijk alle normaal denkende mensen tegen zinloos geweld zijn. Hoe komt het dan toch dat dit zinloos geweld zoveel voorkomt? Ik denk dat het dikwijls omstandigheden zijn, die iemand ertoe drijven om geweld te plegen, zoals bijvoorbeeld bij verkeersagressie. Hier is het onlangs gebeurde verhaal van een groenwerker die een bosmaaier bovenhaalde, waardoor zijn slachtoffer een been is kwijt geraakt, nog een recent voorbeeld van. De schietpartij op de kinderen en leerkrachten in een Amerikaanse school is natuurlijk door de dader wel goed voorbereid. Het leven van zoveel gezinnen is kapot gemaakt door dit wrede gebeuren waar niemand van begrijpt waarom de schutter dit gedaan heeft. Ik vrees dat er altijd zinloos geweld zal blijven, daarom is het goed dat mensen een mars organiseren tegen dit geweld.Dat ze aan heel de wereld laten zien dat ze de feiten niet goedkeuren en willen vermijden in de toekomst. Al deze mensen trekken aan de alarmbel, maar niemand weet hoe dit in de toekomst kan vermeden worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.