actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 20:36
jessica.mink jessica.mink is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 45
Dierenbeul verdrinkt hond met roosters rond nek in kanaal in Genk

Dierenbeul verdrinkt hond met roosters rond nek in kanaal in Genk
De politie van Genk zoekt een dierenbeul die de acht maanden oude weimaraner van Preden Schoeffaerts in het Albertkanaal dropte. De hond kreeg twee rioolroosters rond de nek gebonden zodat hij zeker zou verdrinken.

Vrijdagvoormiddag vertrok de vriendin van Preden Schoeffaerts rond 8 uur naar haar werk. Ze liet de hond buiten rondlopen. Toen ze omstreeks 16 uur thuiskwam, was de hond weg. Dat hun hond was ontsnapt was, kan volgens Schoefferts niet. "Langs ons huis staan aan beide kanten houten hekken van 2,5 meter hoog en achteraan is er draad van 2 meter hoog. Jelle kon eigenlijk nergens weg. Had dat ook nog nooit gedaan. Aan de voorkant van ons huis zagen we dat de draad was losgetrokken. We vermoeden dat de dief Jesse gewoon over de draad trok en meenam", vertelt de jongeman in de Concentrakranten.

30 kilo
Brandweermannen hebben de hond op de grens van Zutendaal en Genk uit het Albertkanaal gehaald. Er hingen twee koorden van een halve meter aan zijn halsband. Aan die koorden hingen twee zware roosters. "Ik schat dat de roosters samen gauw 30 kilogram wegen. En met die last is Jelle in het water gegooid. Ongelooflijk dat iemand zoiets kan doen. Jelle had geen schijn van kans."

Preden hoopt dat iemand tussen vrijdagochtend en zaterdagvoormiddag iets verdachts heeft gezien aan het Albertkanaal: "Hopelijk zijn er mensen die tips kunnen geven aan de politie en dat zij zo de dader kunnen identificeren."

12/05/10 05u33
bron: www.hln.be

Mijn mening:
Wie doet nu zoiets? Een hond is een onschuldig dier en dat een mens iemand anders een hond wil afnemen is niet te begrijpen. Een hond is bij bepaalde mensen die alleen zijn een goed gezelschap, mensen kunnen op zo'n dier rekenen. Ik weet niet hoe de eigenaar zich nu moet voelen maar ik weet zeker dat die persoon zich de vraag stelt: Waarom? Voor vele mensen is hun hond het kindje dat ze zelf nooit zullen krijgen en dan neemt iemand dit zomaar of. Onbegrijpelijk dat er mensen zo gruwelijk kunnen zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 21:04
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik snap niet dat je zoiets over je hart krijgt, zo'n onschuldig dier laten verdrinken. Ik denk dat de dief op die manier misschien wraak probeerde te nemen op het baasje van de hond, maar dat zal de politie nog wel verder onderzoeken. Ik hoop dat dit onderzoek grondig gevoerd wordt zodat de dader opgepakt wordt. Ik hoop dat die man serieus gestraft wordt. Ik heb thuis ook een hond en moest dit met hem gebereuren, zou ik in alle staten zijn denk ik. Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou het er niet zomaar bij laten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2010, 22:16
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Olen
Posts: 57
oog om oog, tand om tand. Zoiets is onbegrijpelijk. Welke zieke geest is nu in staat om zulke gruwelijkheden uit te voeren en daarna gewoon verder te gaan met zijn of haar leven, te eten, slapen,etc. Hopelijk wordt de dader snel gevat en zal deze, omdat het "maar" een hond is, hopelijk niet minder gestraft worden dan wanneer het om een mens zou draaien. Ok, het is maar een dier, maar ik denk dat men vooral moet onthouden dat deze persoon er geen graten in ziet om zulke handelingen uit te voeren. De stap van dier naar persoon is misschien sneller gemaakt dan men zou vermoeden, zeker met zulke labiele persoonlijkheden. Opsluiten voor eeuwig die handel!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th May 2010, 00:00
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Als dierenliefhebber krijg ik koude rillingen bij het lezen van dit artikel. Niet te geloven dat iemand zoiets kan doen. Waarom zou iemand de moeite doen om een hond te stelen en deze vervolgens te verdrinken in een kanaal? Als het om een soort van afrekening gaat snap ik niet wat voor een onmens een onschuldig wezen hierbij gebruikt.
Vorig jaar is onze hond gestorven aan kanker. Eigenlijk was hij meer dan een hond. Hij was het kleinste kind van de familie, mijn kleine broertje. Het verlies draag ik nog elke dag met me mee. Geweld tegen dieren staat bij mij gelijk aan geweld tegen mensen en hierop staat een gevangenisstraf!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.