actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th July 2013, 09:50
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Medische test vanaf 70 voor chauffeurs

Medische test vanaf 70 voor chauffeurs

Autoverzekeraar AXA wil dat de overheid medische tests invoert voor autobestuurders vanaf 70 jaar. Uit eigen onderzoek blijkt dat oudere chauffeurs vaker betrokken raken bij ongevallen. Het zijn dan wel niet altijd de zwaarste ongevallen, maar toch vindt AXA dat zo'n medische test nuttig kan zijn.In Nederland en Zwitserland zijn zo'n testen al verplicht. In ons land vindt Vlaams minister van Mobiliteit Crevits dat autoverzekeraars hun leden beter op de hoogte zouden stellen van het bestaande aanbod van bijvoorbeeld opfrissingscursussen voor senioren.

Bron
De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130717_00662096

Eigen mening
Ik ben ook van mening dat dergelijke testen zeker nuttig kunnen zijn! Bestuurders die een leeftijd bereikt hebben van 70 jaar kunnen minder vertrouwd zijn/geraken met de verkeersregels en verkeerverloop van de dag van vandaag, daarom vind ik het niet slecht dat deze mensen aan een medische test onderworpen worden. Denk maar eens aan de ogen die verzwakken, reflexen die trager worden,... Al deze dingen kunnen een "gevaar" vormen voor het verkeer.
Ik wil deze bestuurders zeker niet als schuldige aanduiden maar voor zowel hen als voor de rest van het verkeer kan ik een positieve wending geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.