actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 12th May 2015, 00:01
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Betere toegankelijkheid zou grote boost voor toerisme betekenen

Ik vind dat er nog te vaak te weinig aandacht is in onze maatschappij voor mensen met een handicap. Ik ken een heleboel winkels en scholen die hun infrastructuur niet hebben aangepast voor bijvoorbeeld mensen met een rolstoel. Ik vond het dan ook een goed initiatief dat bijvoorbeeld bakkers een logo kregen wanneer hun zaak toegankelijk is voor mensen met een rolstoel. Toch zou dit nog verder kunnen uitgewerkt worden en worden doorgetrokken naar bijvoorbeeld de toeristische sector. Hotels zouden dan op Europees niveau bijvoorbeeld een erkenning en logo krijgen als hun hotel toegankelijk is voor mensen met een handicap. Ik vind het ook bizar dat instanties en bedrijven (zoals hotels, scholen...) dit niet gebruiken als troef. Ik denk net door dit extra in de verf te zetten in bijvoorbeeld een advertentie of een voorstelling dat dit zou kunnen leiden tot meer bezoekers en klanten. De mensen die nood hebben aan een betere toegankelijkheid kunnen dan vervolgens beter selecteren op basis van hun wensen en behoeften. Naar mijn mening zullen ze zich ook meer erkend voelen in onze maatschappij.
Verder heeft iemand uit mijn dorp ook een reisbureau opgericht dat reizen specifiek voor gehandicapten aanbiedt. Het is een mooi initiatief en doordat hij zelf in een rolstoel zit, heeft hij eerst alle plaatsen getoetst aan de toegankelijkheid en de aangepaste infrastructuur voor hen. Daar er nu nog weinig concurrentie is, er zijn geen andere reisbureaus die specifiek alleen reizen aanbieden voor gehandicapten, heeft hij heel veel aanvragen. Het zou dus goed zijn als anderen zijn idee volgen en ook aandacht hebben voor deze specifieke groep reizigers.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.