actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2015, 11:29
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
Staking bij cipiers in Merksplas

Bij een drugscontrole in de gevangenis van Merksplas zijn zaterdag een aantal gedetineerden agressief geworden. Daarbij raakten drie cipiers gewond. Uit protest leggen de cipiers zondag het werk neer.

Advertentie

Dat meldt de nieuwsdienst van de VRT. Het personeel heeft het incident gemeld bij de directie, maar volgens de vakbonden is daar weinig mee gebeurd. Daarop is vanmorgen beslist om zeker voor 24 uur het werk neer te leggen.

De politie neemt voorlopig de bewaking over.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151018_01925053

Eigen mening:
Ik ben geen voorstander van stakingen. In mijn ogen kosten stakingen enkel maar geld en vaak halen de stakers niet het gewenste resultaat. Dat zorgt weer voor nieuwe problemen en die blijven aanslepen. Het vertrouwen van de werkgever is ook vaak beschadigd door de staking, de werkgever neemt dit vaak op als een soort van verraad.
Langs de andere kant vind ik wel dat cipiers beter beschermd moeten worden tegenover de agressie van de gevangenen, de gedetineerden krijgen naar mijn mening teveel privileges.

Laatst aangepast door ARNE.W*LLEMS : 18th October 2015 om 11:44.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2015, 23:35
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 58
Ik ben het eens met Arne, die zegt, dat stakingen vaak niets uithalen en alleen maar geld kosten. Toch kan ik de cipiers in dit geval enigszins begrijpen. Zij zijn weerloos, zij mogen - in tegenstelling tot de politie - geen wapens dragen. Hoe moeten zij zich beschermen? Hoe moeten zij zich verdedigen? Zou de overheid misschien over dit gegeven eens kunnen nadenken?
Daarnaast zou een drugscontrole overbodig moeten zijn. Wat ik me afvraag is: Hoe komen drugs binnen in een zwaar bewaakte gevangenis? Misschien gebeurt dit met ‘inside-hulp’.
Ik denk dat men er beter aan doet de controle op bezoekers en misschien zelfs op cipiers te verscherpen, zodat gevangenen niet in het bezit raken van drugs, wapens, messen …
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.