actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2016, 22:29
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
‘Nigeriaanse soldaten en agenten verkrachten vrouwen in vluchtelingenkampen’

‘Nigeriaanse soldaten en agenten verkrachten vrouwen in vluchtelingenkampen’

Nigeriaanse politieagenten en soldaten hebben op grote schaal vrouwen en meisjes verkracht en misbruikt in zeven vluchtelingenkampen in het noordoosten van het land. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW).

Volgens HRW zouden in juli van dit jaar 43 gevallen van seksueel misbruik zijn aangegeven. Het zou gaan om vrouwen en jonge meisjes die gevlucht zijn voor de jihadisten van Boko Haram, die volop terreur zaaien in het West-Afrikaanse land. De betrokken soldaten en politieagenten stonden in voor de veiligheid in de kampen waar de slachtoffers verbleven.

‘Misbruik machtspositie’

Vier vrouwen verklaarden aan Human Rights Watch dat ze werden gedrogeerd en verkracht. In 37 andere gevallen beloofden de agenten de vrouwen naar verluidt medische en financiële hulp, of zelfs een huwelijk, in ruil voor seks.

‘Het is ronduit schaamtelijk en schandalig dat personen van wie verwacht wordt dat ze de meisjes en vrouwen beschermen, hen zelf aanvallen en misbruiken’, klinkt het scherp in een communiqué van de mensenrechtenorganisatie.

Volgens Human Rights Watch heerst er een groot tekort aan voedsel, kledij en medicijnen in de kampen, waardoor de vrouwen extra kwetsbaar zijn voor misbruik. ‘De mannen misbruiken hun machtspositie en beloven de vrouwen voedsel of andere levensmiddelen in ruil voor seks.’

Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20161031_02549214
Datum: 31/10/2016

Mening: Ik sluit mijn mening aan bij het communiqué van de mensenrechtenorganisatie. Verkrachting is een enorme schending van de rechten van de mens. Het is onmenselijk dat deze politieagenten zo’n gebruik maken van hun machtspositie. Deze mensen verdienen een heel zware straf en ik hoop dat ze deze ook krijgen. Ik vind het ook jammer om te horen dat dit gedrag in de hand wordt gewerkt door een tekort aan voedsel, kledij en medicijnen. Ik zie dit als iets waar ieder mens recht op heeft om voldoende te hebben. Ik hoop dat ze er in te toekomst op toekijken dat dit niet meer gebeurd en dat ze er werk van maken dat de vluchtelingenkampen meer voeding en levensmiddel krijgt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.