actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2014, 03:22
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
'Darth Vader' telt 165.000 euro neer en is kandidaat-president Oekraïne

Star Wars-slechterik Darth Vader is kandidaat bij de presidentsverkiezingen van 25 mei in Oekraïne. Hij komt op voor de Internetpartij. Doel is het blazoen van Oekraïne oppoetsen en de republiek opnieuw tot een imperium uitbouwen, luidt het.

'Darth Vader' houdt een toespraak. © reuters.
"Nadat hij de interne voorverkiezingen overtuigend won, zal kameraad Vader de kandidaat zijn voor onze partij", kondigde voorzitter Dmitri Goloubov aan.

De figuur van Darth Vader dook tijdens de opstanden meermaals op aan het Maidanplein en op andere plekken in Oekraïne. In november werd hij nog door een reeks 'stormtroopers' binnengedragen in het gemeentehuis van Odessa, waar hij zichzelf tot burgemeester uitriep. Eerder voerde hij ook een charge aan op het ministerie van Justitie, nadat het de Internetpartij illegaal had verklaard.

De partij heeft naar eigen zeggen de 2,5 miljoen hryvnja (165.000 euro) gestort die noodzakelijk is voor het registreren van haar kandidaat.

bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/18241/...-Oekraine.dhtml

mening :

U zal natuurlijk denken : Waarom in godsnaam vindt jij dit actualiteit? Wel eigenlijk redelijk simpel: Hiermee kan je bewijzen dat Oekraïne in wezenlijke essentie niets anders meer is dan een soort buffer (muur?) tussen Europa en Rusland.
Het land wordt niet alleen meer serieus genomen door Rusland, maar nu ook haar eigen bevolking én als resultaat daarvan krijg je dit soort gedoe.
Een soort satire op de huidige situatie van machteloosheid in Oekraïne.

Anderzijds durf ik ook stellen dat de gehele show een soort satire is op de relatie van Oekraine en Rusland.
In de tekst staat er "kameraad", een verwijzing naar het "mooie en succesvolle"communisme van voorheen?

Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat dit een mooie vorm is van een maatschappelijk/politiek beeld en fragment van de toch wel grimmige situatie te Oekraïne, op een satirische wijze te brengen.
Spijtig dat de democratie natuurlijk tevens het slachtoffer is van deze grap. Dat Oekraïne niet meer serieus genomen wordt door Rusland is duidelijk.
Maar nu begin ik mij af te vragen of wij Oekraïne nog serieus nemen.
Is dit het begin van het einde, of het einde van het begin?
(sorry voor nogal ordinaire citaat, maar het past er bij)
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.