actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2015, 22:56
Wouter.V*rbeeck Wouter.V*rbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Lille
Posts: 14
Franse luchtmacht bombardeert ‘IS-hoofdstad’ Raqqa

artikel:


Franse vliegtuigen zijn zondag met een massaal bombardement begonnen van Raqqa, de Syrische stad die geldt als het belangrijkste bolwerk van terreurorganisatie Islamitische Staat (IS). Dat heeft het Franse ministerie van Defensie meegedeeld.

Twee dagen nadat IS de aanslagen in Parijs van vrijdag 13 november opeiste, heeft Frankrijk een groot bombardement uitgevoerd op de stad Raqqa. Volgens Franse autoriteiten werden daarbij controlecentra, rekruteercentra, opslagdepots en trainingskampen in de as gelegd.

In totaal werden met 10 jets, die opgestegen waren vanuit de Verenigde Arabische Emiraten, zeker 20 bommen gedropt. De operatie werd uitgevoerd in samenwerking met de Verenigde Staten.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151115_01972142

Mening:
Persoonlijk ben ik niet zo zeker dat massale bombardementen de juiste weg zijn naar een einde aan dit conflict. Ik begrijp wel dat Frankrijk een duidelijke boodschap wil sturen aan IS. Deze actie is ook dan ook niet zo verwonderlijk in mijn ogen. Dit samen met andere grote militaire manoeuvres van Rusland en Amerika doen me afvragen wat IS's einddoel was met deze aanslagen. Ik kan me niet inbeelden dat ze verwachte dat Frankrijk -en in het verlengde hiervan het Westen- niet zou(den) retalieëren. Maar aangezien mijn westers geseculariseerd wereldbeeld zo ver van dat van IS strijders staat, kan ik hier natuurlijk moeilijk uitspraken over maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.