actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2015, 07:49
kristof.v*rbruggen kristof.v*rbruggen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 19
Ouders na wanhoopsdaad dochter (12): “Praat over cyberpesten”

Een 12-jarig meisje uit Durbuy is op 3 december uit het leven gestapt. In een brief aan haar ouders zegt Laura dat ze het slachtoffer was van pesterijen op Facebook. De bedroefde ouders deden gisteren een oproep opdat dergelijk drama zich nooit meer zou voordoen.

De tiener was die dag van school thuisgekomen en nadat ze samen met haar moeder een stuk fruit gegeten had, ging ze naar haar kamer. Toen ze na een uur nog niet beneden was, ging haar zus kijken. Ze vond Laura terug, opgehangen aan haar bed. Laura schreef in een afscheidsbrief dat ze door één persoon werd lastiggevallen op Facebook. Het meisje liet haar Facebookprofiel achter voor haar ouders, zodat die konden nagaan wat er precies gebeurd was.

Het meisje werd zondag begraven. Meer dan 500 mensen woonden de plechtigheid bij. Volgens de ouders was hun dochter “het zonnetje” in huis. Ze hielp in de pizzeria van haar vader en diende zelfs op in het restaurant. “Ze zat héél goed in haar vel, maar was supersensitief”, zegt mama Eva Van Varenbergh, die een oproep doet om anderen te behoeden voor zo’n drama. “Het is zo belangrijk dat ouders en kinderen hierover kunnen praten. Dat het niet verborgen of weggewimpeld wordt.”

Uit cijfers blijkt dat jongeren die gepest worden op sociale netwerksites, tweemaal zo vaak zelfdoding plegen.

Wie vragen heeft rond zelfdoding, kan terecht op de zelfmoordlijn via het gratis nummer 1813 of op www.zelfmoord1813.be

bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151209_02013764

eigen mening: Eerst en vooral wil ik toch zeggen dat dit heel erg is voor de familie en vrienden van dit meisje. Ze is nog veel te jong om nu al te sterven. Ik versta wat ze heeft doorgemaakt, want ik ben ook 6-8 jaar lang gepest geweest. (niet dat dat helemaal hetzelfde zal zijn) Langs de andere kant zit ik toch met een gedachte: Hoe kan je iemand pesten via facebook? Volgens mij als je gepest/ zwaar lastiggevallen wordt op facebook, kan je die persoon blokkeren, zodat die geen berichten meer kan sturen en ook niet meer op je profiel kan komen. In deze tijd dat bijna iedereen vertrouwd is met facebook en zou je dat normaal gezien wel moeten weten. Ook nog ben ik een voorstander van te praten over problemen, wat zij dus niet heeft gedaan en dat is spijtig. Anders waren de problemen misschien opgelost. Daarom zeg ik altijd tegen iedereen: als er iets is kan je altijd terecht bij me.
Ik vind het wel erg dat er nog steeds zoveel mensen zijn die pesten en waarom ze dit doen...?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.