actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2013, 17:57
S*ef Bruyninckx S*ef Bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 33
"Geen uitzondering voor Afghaanse asielzoekers

"Geen uitzondering voor Afghaanse asielzoekers"

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open Vld) wil iedereen gelijk behandelen en maakt dus geen uitzondering voor de Afghaanse asielzoekers in Brussel. Dat heeft ze vandaag gezegd tijdens een gesprek met een delegatie Afghaanse actievoerders.
Iedereen wordt gelijk voor de wet behandeld en dus wordt er geen uitzondering gemaakt voor de Afghaanse asielzoekers die al enkele weken protesteren omdat ze een verblijfsvergunning willen. Dat heeft staatssecretaris Maggie De Block geantwoord op de eisen van de Afghanen. "De beste manier om respect te tonen voor mensen is door alle mensen gelijk te behandelen", verduidelijk woordvoerster Els Cleemput haar standpunt. De Afghanen zelf beschouwen hun land, een oorlogsgebied, niet als alle andere. "Maar dat geldt evengoed voor Syrië en Congo", luidt het bij De Block.

De asielzoekers kregen te horen dat ze een nieuwe asielaanvraag mogen indienen. "Maar dat is helemaal niet onze bedoeling", zegt verantwoordelijke Ramin. "Het was belangrijk voor ons om onze eisen te kunnen stellen." Die eisen zijn een verblijfsvergunning van een jaar en toestemming om te werken voor alle uitgeprocedeerden en een verblijfsvergunning van vijf jaar voor Afghaanse asielzoekers die al langer dan drie jaar in België verblijven.

Momenteel verblijven de Afghanen in de Université Libre de Bruxelles (ULB), waar ze morgen naar alle waarschijnlijkheid terug weg moeten. Ze zullen dan samen met studenten van de universiteit manifesteren aan het kabinet van premier Di Rupo.

bron: HLN
Datum: 3 oktober 2013

Mijn mening: Ik vind het niet meer dan juist dat Maggie De Block geen uitzondering maakt voor de Afghaanse asielzoekers. Waarom zouden zij opeens meer mogen dan andere asielzoekers? Ik vind het goed dat staatssecretaris De Block niet toegeeft aan de dreigingen van de Afghanen , het is niet omdat zij meer lawaai maken dan andere asielzoekers dat ze dan ook meer mogen. Iedereen is gelijk voor de wet en er kan/mag voor niemand een uitzondering gemaakt worden want anders moet je in de toekomst nog meer uitzonderingen gaan maken. Ik ben het eens met Els Cleemput haar standpunt dat de beste manier om respect te tonen voor mensen is door alle mensen gelijk te behandelen. De Afghaanse asielzoekers hebben helemaal niets te eisen en zij moeten luisteren naar de beslissingen van mevrouw De Block en niet omgekeerd. Het werd hoog tijd dat er een staatssecretaris van migratie kwam die niet toegeeft aan de protesten van asielzoekers en ik vind dat Maggie De Block dat uitstekend doet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.